Karácsonyi vásárlás: erre kell figyelni a webáruházakban
Kis odafigyeléssel sok gondtól kímélhetik meg magukat a vásárlók a karácsonyi időszakban – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Kis odafigyeléssel sok gondtól kímélhetik meg magukat a vásárlók a karácsonyi időszakban – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Ezekben a hetekben nagyon rövid idő alatt bonyolódik le nagyon sok vásárlás, a fogyasztók pedig gyakran nem fordítanak kellő figyelmet egyrészt a vásárlás helyének, másrészt magának a terméknek a kiválasztására – mondta az adásban Fülöp Zsuzsanna, hozzátéve: a későbbi problémákat megelőzendő meg kell őrizni a kapott blokkot, körültekintően meg kell vizsgálni a terméket, a csomagolását, célszerű megkeresni a játékokon, műszaki termékeken a CE jelölést, illetve a magyar nyelvű tájékoztatót.
Egyre többen vásárolnak otthonról webáruházakban, a tavalyi ünnepeket követően ezzel összefüggésben érkezett a legtöbb panasz a fogyasztóvédelem telefonos ügyfélszolgálatára. A legtöbb gond abból származott, hogy nem érkeztek meg határidőre a kért termékek.
Fülöp Zsuzsanna kitért rá: mindig meg kell keresni az adott weblapon az üzemeltető nevét, adószámát, hogy azonosítható legyen. Sokszor a .hu végződésű oldalcím sem jelenti azt, hogy a kereskedő magyarországi, ami nem feltétlen baj, azonban ilyen esetekben a nyolc munkanapos elállási jog alkalmazása a földrajzi távolság vagy a nyelvi nehézségek miatt bonyodalommal járhat.
Kérdésre válaszolva a szóvivő elmondta: az utóbbi időben végzett szúrópróbaszerű ellenőrzések jó eredményeket hoztak a csokoládékkal kapcsolatban; amit a gyártó annak tüntetett fel, az valóban csokoládé volt. Hibát mostanában a forgalmazóknál tapasztalni, akik adott esetben a polcok címkézését vétik el, és Csokoládé felirattal tejbevonó masszát árusítanak – mondta el a 180 percben Fülöp Zsuzsanna.