Jövőre már tervezhetik is az 1-es metróvonal felújítását
Az új szerelvények egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak és halkabbak is lesznek.
Ha meglesznek a szükséges források, akár már 2022-ben megkezdheti a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az 1-es metróvonal felújításának tervezését. A kivitelezés 2024 után indulhat, a tervek szerint korszerűsítik és meg is hosszabbítják Európa első földalatti vasútvonalát – írta az MTI.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2021. március 25-i ülésén döntöttek arról, hogy a kormány biztosítja a millenniumi földalatti vasút felújításának megtervezéséhez szükséges forrásokat. A munka a támogatási szerződés aláírása után kezdődhet. A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei között szerepel új, korszerű járművek beszerzése, a metróvonal meghosszabbítása mindkét irányba, az átszállási lehetőségek fejlesztése, valamint a vonal akadálymentesítése. Az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak és halkabbak is lesznek.
A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben – a felszínen haladva – elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki. A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél az is, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének. A stratégiai tervezési feladatokat uniós pénz felhasználásával a BKK végezte el nyílt közbeszerzési pályázaton kiválasztott hazai tervezőirodák bevonásával.
(Kiemelt kép: Emberek utaznak az M1-es metróval 2021. február 18-án. Fotó: Dimény András fotó: Dimény András / 168.hu)