Január 1-jétől csak elektronikusan lehet benyújtani egyes kérelmeket az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóságnál
Január 1-jétől csak elektronikusan lehet benyújtani egyes kérelmeket az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóságnál.
A szervezet az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében tudatta: a kérelmet regisztrációs igazolás, tartózkodási kártya, valamint állandó tartózkodási kártya kiadására január 1-jétől kizárólag elektronikusan lehet előterjeszteni. A letelepedési engedély kiadása vagy meghosszabbítása, valamint a tartózkodási engedély meghosszabbítása iránti kérelmet – elektronikus regisztrálást követően – szintén kizárólag elektronikus úton lehet benyújtani.Az oldalon a tudnivalók magyar, angol és ukrán nyelven érhetők el.
Január 1-jétől szintén csak elektronikusan lehet benyújtani a kérelmeket jogi képviselő vagy jogi személy meghatalmazotti eljárása esetén, továbbá a harmadik országbeli állampolgárnak a szálláshelye megváltozását is elektronikus úton kell bejelentenie. Az összevont kérelmezési eljárásban – amennyiben az ügyfél írásbeli nyilatkozattal hozzájárul – a kiemelt foglalkoztató is előterjesztheti a kérelmet tartózkodási engedélyre, de ez is csak elektronikusan nyújtható be.
(Kiemelt képünk: Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság Budapesti és Pest Megyei Regionális Igazgatóság cégtáblája a főváros XI. kerületében, a Budafoki úton lévő központi hivatal épületén. MTVA/Bizományosi: Róka László)