Irgalmatlanul kiakadt Budakalász polgármestere, amiért centiméterre pontosan megmérték az ígéretét

2017. november 20., 18:55

Szerző:

Rogán László – írja a 444 – még a múlt hét szerdán tett ki egy üzenetet a Facebook-oldalára, amelyben megígérte, hogy nemsokára két fejlesztést is megvalósítanak, a Budai úton a térköveznek, illetve a növényzet számára kialakított medencéket töltik fel földdel december közepéig, a Klenity városrészben pedig már csak az aszfaltozás van hátra. Ezt az elképzelések szerint két hét alatt fejezik be. A budakalásziak nagyrészt örültek is a bejelentésnek, egyvalaki – egy budakalászi nő – viszont akadt, aki a hozzászólások között azt firtatta, hogyhogy a Klenyityben aszfaltoznak a logikusabbnak tűnő megoldás, a térkövezés helyett. Erre a polgármester még higgadtan válaszolt, mégpedig azt, hogy a Pest megyei községben a nagy forgalmú utcákat borítják be térkő helyett aszfalttal.

A polgármesternek ezzel még nem sikerült kielégítenie a törvénytisztelő állampolgár kíváncsiságát, válaszul ugyanis megkapta azt a kérdést, hogyan lehet nagy forgalomra számítani egy olyan utcán, amelyet ennyire keskenyre építettek, hiszen Rogán László állításával ellentétben aligha fér el rajta két autó egymás mellett. A nyilvánvaló tény ellenére a polgármester ragaszkodott a maga igazához, legalábbis azt állította, hogy csak azért is elférnek egymás mellett az autók, és amúgy is, a Kántor utca a kétsávos utakról szóló előírásoknak megfelelően négy illetve öt méter széles lesz. Ez nem nyugtatott meg mindenkit, a Rogán Lászlóval eredetileg vitába szálló budakalászi nő ugyanis mérőszalagot, és lemérte Klenitynél az út szélességét, amelyről kiderült, hogy mindössze 3,69 méter.  A polgármesterben akkor tört el valami, amikor erre az aligha elhanyagolható tényre felhívták a figyelmét. 

„Csodálatraméltó, hogy időt, fáradságot nem kímélve ennyi energiát belefektetett a témába, és ilyen jártasságot szerzett az útépítések terén. Bizonyára a környéken lakik, és ezért érdeklődik ilyen mértékben. Kérem ne izgassa tovább magát, mert minden szabályos. Ahogy a mérésről készült fényképein is látszik, a süllyesztett szegélyek közötti belső távolságot mérte le. Ez 3,70 méter, amihez hozzájön a két szegély 15-15 centiméteres szélessége, majd a két oldalon 2x0,75 méteres padka épül. Így együtt éppen 5,50 méter az út szélessége, ami a szabvány szerinti előírás. (...) Kérem, hogy az elkészült állapotot vegye figyelembe, és ne a munkaközi állapotról alkosson laikus véleményt”

– mordult vissza Rogán László az egyébként meglehetősen szelíd állampolgári érdeklődésre, válaszából pedig az derül ki, hogy szerinte ami a lenti felvételen szerepel már egy kétsávos autóútnak számít. Jelenleg az egész leginkább egy egysávos autóútnak tűnik, amelyen egy-egy autónak fel kell szaladnia a padkára vagy félre kell állnia, hogy elférjen mellette egy másik. 

Fotó: Facebook/Szép-Magyar Ágnes

Az illető budakalászi hölgy, Szép-Magyar Ágnes egyébként egy helyi civil szervezet tagja, amely nem kap lehetőséget a megszólalásra a település újságjában, és ezért, hogy Facebook-hozzászólásban adott hangot az aggályainak a százmilliós beruházással kapcsolatban.

A legmagasabb jövedelmű járásokban is hozzá lehet jutni a legmagasabb támogatáshoz, ha az igénylő keresete alacsony. Akár a 3,8 millió forintot is elérheti a támogatás összege, ha a felújítással sikerül 40 százalék fölé tornászni az energiamegtakarítást.