Infláció: megindult a „lefelé vásárlás”

Májusban már 10,7 százalék volt az infláció, júniusban pedig elemzők szerint a pénzromlás mértéke 11,5-12 százalék is lehet.

2022. július 6., 10:52

Szerző:

 Az élelmiszerek esetében ráadásul nagyobb is lehet az infláció, bár a KSH szerint ez alapján felmérni a helyzetet érzéki csalódás – írja a Telex.hu a Világgazdaság cikke alapján.

A lap több üzletet (Lidl, Spar, Tesco, Auchan, Penny) is megkérdezett, mit tapasztalnak a megváltozott szokásokról.

Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője azt írta, hogy az eladás mennyiségében egyelőre nem látnak változást, feltűnő viszont, hogy

„elindult az úgynevezett lefelé vásárlás, azaz például a drágább brandtermékek helyett sok esetben az olcsóbb, de ugyanolyan jó minőségű saját márkát választják a vásárlók.”

A Spar adatai szerint ezt igazolja az is, hogy míg korábban a saját márkás termékeik korábban a forgalom 25 százalékát tették ki, ez mostanra 30 százalékra nőtt. Hasonló folyamatról számolt be a Tesco, az Auchan és a Penny is.

(Kiemelt kép: Vásárlás, bolt, árak, élelmiszer, Illusztráció: Shutterstock)