Hatalmas szakadék tátong Magyarországon, a Fidesz már nem is próbálta megszólítani a városiakat és az értelmiségieket
A Mérték Médiaelemző Műhely vezetője szerint a mostani választás iskolapéldája annak, hogy a digitális világban egyszerűen újratermelődnek a különbségek. Sőt, az internetes fórumokon végül zárt csoportokba rendeződnek azok, akik egyetértenek. Ellenvéleménnyel pedig egyre kevésbé találkoznak – írja a Hír TV honlapja.
„A mostani kampány az kifejezetten apellált erre a jelenségre, azt láttuk, főle az utolsó időszakban a Fidesz kampányban, sőt, valójában a Fidesz teljes politikai kommunikációjában, hogy nagyon régóta nem próbálnak bizonyos társadalmi csoportokat megszólítani. Elengedtek bizonyos csoportokat:
értelmiségiek, városi szavazók és az a kampány, ami zajlott egyértelműen egy bizonyos célcsoport elérését és mozgósítását szolgálta” –
– mondta Polyák Gábor.
És hiába, hogy a kormánypárt biztos kézzel vitte végig a kampányt, a fölényes győzelem még őket is meglepte.

„Számomra az volt a legmeglepőbb dolog a választásban, hogy Fidesz illetve Fideszhez köthető prominensek is kérdezték tőlem, hogy számítottál ilyen eredményre? Erre még mi magunk sem számítottunk!” – közölte Boris Károly, a Die Welt magyarországi tudósítója.
A kommunikációt vizsgáló kutatások szerint a digitális vélemény-csoportok közötti átjárhatatlanságot a közmédia helyes működése is enyhíthetné, másként tovább nő az elszigeteltség.
A szavazók egy része ugyanis nem találkozik azokkal a tartalmakkal, bizonyos felfogásokkal vagy véleményekkel, amelyek kívül állnak az álláspontján, sőt adott esetben a többség álláspontja egyébként, tehát valóban a valóságnak egy szűkített mezejével fognak találkozni – írja a lap
Nemrég idéztünk egy szakértőt, akinek az a meggyőződése, hogy a Fidesz a kampánya végét már kifejezetten a funkcionális analfabétákra szabta. Nem tudjuk, hogy így van-e, de kétségtelen, hogy a stoptáblás, szöveg nélküli plakáttal és a faguriga-egyszerűségű kommunikációval csúcsra járatott kampány kétségtelenül bejött.