Három percért 30 milliárd forintot költöttek a Szeged-Hódmezővásárhely vonalra
A tram-train pályáját 100 kilométer-órásra építették.
Alig 3 perccel csökkenhet a MÁV szerint a menetidő a Szeged—Hódmezővásárhely vonalon, pedig közel 30 milliárd forintot költöttek , írja az Átlátszó. A lap számításai szerint csak a pályára 70 milliárdnál is több pénzt adott ki a kormány a tram-train beruházásból. A pályát 100 kilométer/órásra építették, de a vonatok ma sem mennek 80-nál többel.
„Műszakilag lényegében készen van” – ezt mondta júliusban Lázár János, tram-train-ügyi kormánybiztos a Délmagyarországnak. A Szeged-Hódmezővásárhely közötti villamos-vasút indulását őszre tervezték, de tél lesz, mire elkészül.
Az Átlátszó azt írja, ahhoz, hogy a két város között villamos közlekedhessen, jelentős felújításra volt szükség, és ezt Mészáros Lőrinc és vejének cége végezte. A beruházás több, mint 70 milliárd forintba került, ebből 100 kilométer/órás sebességre építették át a Hódmezővásárhelyig a 135-ös vasútvonalat, több állomás, peron is megújult.
(Kiemelt kép: Szentes, 2021. január 20. Az első tram-train szerelvény a jármű bemutatása sajtótájékoztatója Szentesen, a MÁV telephelyén 2021. január 20-án. MTI/Ujvári Sándor)