Három percért 30 milliárd forintot költöttek a Szeged-Hódmezővásárhely vonalra

A tram-train pályáját 100 kilométer-órásra építették.

2021. október 14., 12:02

Szerző:

Alig 3 perccel csökkenhet a MÁV szerint a menetidő a Szeged—Hódmezővásárhely vonalon, pedig közel 30 milliárd forintot költöttek , írja az Átlátszó. A lap számításai szerint csak a pályára 70 milliárdnál is több pénzt adott ki a kormány a tram-train beruházásból. A pályát 100 kilométer/órásra építették, de a vonatok ma sem mennek 80-nál többel.

„Mű­­sza­kilag lényegében készen van” – ezt mondta júliusban Lázár János, tram-train-ügyi kormánybiztos a Délmagyarországnak. A Szeged-Hódmezővásárhely közötti villamos-vasút indulását őszre tervezték, de tél lesz, mire elkészül.

Az Átlátszó azt írja, ahhoz, hogy a két város között villamos közlekedhessen, jelentős felújításra volt szükség, és ezt Mészáros Lőrinc és vejének cége végezte. A beruházás több, mint 70 milliárd forintba került, ebből 100 kilométer/órás sebességre építették át a Hódmezővásárhelyig a 135-ös vasútvonalat, több állomás, peron is megújult.

(Kiemelt kép: Szentes, 2021. január 20. Az első tram-train szerelvény a jármű bemutatása sajtótájékoztatója Szentesen, a MÁV telephelyén 2021. január 20-án. MTI/Ujvári Sándor)

 

A MÁV bemutatja: IC vontatta tehervagon, avagy eljött a kombinált vasút kora. A Szegedről induló Napfény IC utasai biztosan nem gondolták volna, hogy annyi idő alatt érnek célba, mint amennyi idő alatt egy hobbifutó teljesít egy maratont.

Tanár keresésére már a nyári szünet első napjaiban is ezrek próbálnak megoldást találni országszerte. A tanítás végeztével egyre több intézmény igyekszik szeptemberre pedagógusokat toborozni, miközben a közszféra állásportálján már most több mint 2500 nyitott pozíció érhető el különböző oktatási munkakörökben.