Győrfi Pál: az ügyeleti ellátás az 1-től 5-ig elégedettségi skálán összességében 4,3 minősítést kapott
Pünkösdre átlépte az 50 ezret az Országos Mentőszolgálat új alapellátási ügyeleti rendszerében ellátott betegek száma.
Már ötvenezer beteg kapott ellátást az új ügyeleti rendszerben. Az ügyeleti ellátás az 1-től 5-ig elégedettségi skálán összességében 4,3 minősítést kapott, ami az egészségügyi szolgáltatások esetében kifejezetten magas értéknek számít – közölte Győrfi Pála mentőszolgálat szóvivője. Tájékoztatása szerint több mint negyvenezer beteget valamelyik ügyeleti telephelyen részesítettek ellátásban, 5500 esetben telefonos tanácsadás történt, mintegy 3500 beteghez pedig ügyeleti kocsit küldtek és a lakásukon látták el őket.
Közleményében emlékeztetett: a február 1-én Hajdú-Bihar vármegyében indult egységes rendszerhez Szabolcs-Szatmár-Bereg, Győr-Moson-Sopron, Borsod-Abaúj-Zemplén, Békés és Komárom-Esztergom vármegye is csatlakozott. A jellemzően enyhébb egészségügyi problémákra az esetek több mint 90 százalékában az ügyeleti ellátás megfelelő megoldást jelentett, kevesebb mint 4500 beteget kellett további szakellátásra vagy kórházba küldeni. Az alapellátási ügyeletben ellátottak 37 százaléka gyermek volt.
A közlemény szerint a 1830-as hívószám mindenhol jól működik, a visszajelzések alapján az ügyelet által nyújtott betegellátással az ellátottak maximálisan elégedettek voltak. Az egységes alapellátási ügyeleti rendszer országos kiterjesztése folytatódik annak érdekében, hogy a jövő év elejére Budapest kivételével az egész országban egységes, a betegeknek az eddiginél jobb ellátást biztosító, a sürgősségi ellátórendszer elemeivel összekapcsolt ügyeleti rendszer működhessen – közölte Győrfi Pál.
(Kiemelt képünkön az Országos Mentőszolgálat. Fotó: Győrfi Pál Facebook oldala)