Gyere haza: Másfél milliót adott a kormány 2100 like-ért
Több mint másfél millió forintot – pontosan 1 550 000 forint plusz áfát – költ a kormány a Gyere haza, fiatal!-kampány facebookos és google-ös hirdetéseire – derül ki abból a válaszból, amit Czomba Sándor foglalkoztatási államtitkár adott két LMP-s képviselő, Szél Bernadett és Ikotity István írásbeli kérdésére.
Célunk minél több, jelenleg külföldön dolgozó honfitársunknak segítséget nyújtani a hazatérésben, letelepedésben, munkavállalásban. A program indulása óta eddig négy pályázó hazaérkezését és munkába állását segítettük, emellett további nyolcvan hazatérni tervező fiatalt közvetítettünk ki konkrét munkahelyre – írja Czomba a válaszában az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. által bonyolított programról, és azt is hozzáteszi, hogy a nyolcvan kiközvetített fiatal esetében már csak a munkáltató pozitív döntésére várnak.
A program körül ráadásul eddig sokkal többet lehetett olvasni a bénázásáról, mint az óriási sikersztorikról. Az egész azzal kezdődött, hogy Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatásügyi államtitkára azt nyilatkozta, hogy már negyvenezren jelentkeztek a programra, aztán kiderült, hogy Czomba csak összekeverte a Facebook-elérést (reach – tehát hogy mennyien látták az oldal reklámját) a jelentkezők számával, ami ekkor 581 volt – írja az Index.
(Összehasonlításul: egy-egy jobb héten a 168 Óra Facebook-oldala hárommillió potenciális olvasót ér el [reach]. Igaz, ezzel verjük is a hazai közéleti Facebook-oldalakat.)
A számokkal kapcsolatban utána is nagy volt a kavarás, ezért az Index is rákérdezett a dologra az OFA-nál. Június végi válaszuk szerint:
– Június 17-ig a program honlapján 1302 fő regisztrálta magát.
– A programhoz 86 fő csatlakozott, tehát ők töltötték ki a szükséges nyilatkozatokat.
– Ebből videokonferencián 82 fő vett részt, ez az elsődleges szűrés a programban.
– Konkrét munkahelyre eddig 55 főt közvetítettek ki, ebből 4 fő meg is kapta az állást.
– A partnercégek száma 52, náluk összesen 842 betöltetlen állás van.
– A Facebook-elérések száma 116 ezer fölött van.
A program Facebook-oldalának pedig jelenleg kicsivel kevesebb, mint 2100 like-olója van. (Összehasonlításul, a 168 Órának 114 ezer.)
A 444 csütörtökön egyébként arról írt, hogy HVG.hu videójában hazatérőként megszólaló lányt konkrétan a programot szervező OFA-hoz sikerült hazahozni marketingesnek.