Gurzó Ákos: A jó marketingesnek sosem szabad hazudnia

A „csak felfelé” szlogent is ő találta ki.

2021. október 20., 16:07

Szerző:

Az újságíróból lett marketing szakember korábban nem foglalkozott politikai kommunikációval, mégis jórészt neki köszönheti sikerét Márki-Zay Péter. Az MMM miniszterelnök-jelöltje direkt erre a munkára jött haza Amerikából, nevét nagyrészt akkor ismerte meg a közvélemény, amikor vasárnap este Márki-Zay megköszönte a munkáját, amit nem mellesleg ingyen végzett.

Hogy mi a siker titka, arról a 444.hu-nak adott interjúban beszélt. Azt mondta: „Az első nagy lépés az volt, hogy fel kellett építeni egy brand-, marketing- és kommunikációs csapatot. A sikeres marketing és kommunikáció alapja, hogy mindent adatalapon kell nézni. Amit tudunk mérni, azt mérnünk kell. Kommunikációs vezetőként nem az alapján akarok dönteni egy kampányban, hogy éppen mit érzek”.

A lap rákérdezett arra is, hogy tulajdonképpen milyen az ellenzék miniszterelnök-jelöltje, erre úgy válaszolt:

„Nagyon fontos, hogy önazonos. Ez az autentikusság egyedi és kelendő. A nyugati világban mindenhol látható, hogy az embereknek elegük van a kitenyésztett politikusokból, akiknek a tanácsadók megmondják, hogy mit mondjanak, és akkor ők azt megtanulják, és elmondják szóról szóra” – tette hozzá.

Véleménye szerint a magyar politikai élet komoly problémája, hogy a tanácsadók nagy része már harminc éve itt van, leamortizáltak már egy csomó pártot, de mára egyik sem létezik, és ők még mindig itt vannak megmondóemberként. Véleménye szerint a politikusok nagy része elfogadja, amit mondanak, mert ha már 30 éve ezt csinálják, akkor biztos tudják, mit csinálnak. De látjuk, hogy nem. „A magyar politika csak akkor változhat meg, ha nemcsak új politikusok érkeznek, hanem a politikai marketing is megújul”.

Azt is elmondta, szinte mindenben egyetértettek Márki-Zay Péterrel, ahogy abban is, hogy nem utasítanak el egyetlen interjúkérést sem, bárhonnan is jön, és igyekeztek megjelenni minden platformon: reddit, Tik-Tok, Podcast, Partizán, stb.

(Kiemelt kép: Márki-Zay Péter az ellenzék miniszterelnök-jelöltje és Gurzó Ákos kampányigazgató, 2021.10.17. Anker-köz, az MMM eredményváróján. Fotó: Merész Márton / 168)

A kormány két hetet adott az üzemanyag-kereskedőknek, hogy a régiós országokhoz igazítsák az áraikat. Egri Gábor, a Független Benzinkutasok Szövetségének elnöke szerint nem mindegy, hogy a KSH mely környező államok árait fogja alapul venni.

Dobrev Klára szerint megtámadták a közös listára és a közös főpolgármesternek ajánlásokat gyűjtő aktivistákat, amellyel a hatalom egyértelműen jelezte, hogy a végnapjait éli. Orbán Viktor mindeközben meglehetősen máshogy gondolkodik a kormánypártokról, szerinte ugyanis a közelgő választások egyértelmű esélyese a Fidesz-KDNP.

Hadházy Ákos betekintést kért és kapott a Diákhitel Központ néhány, még Magyar Péter idején megkötött szerződésbe. Az erről szóló posztjában az országgyűlési képviselő kifejtette, az általa látott iratok tartalma felvethetik a büntetőjogi felelősség kérdését, ugyanakkor nem minden információt osztottak meg vele. Magyar Péter külön Facebook-bejegyzésben reagált Hadházy vádjaira.

Visszatér a jellemzően napos, száraz, kora nyárias időjárás április utolsó hétvégéjén; a hőmérséklet csúcsértéke vasárnap már 25 Celsius-fok körül alakul, de a szél sokfelé lesz élénk - derül ki a HungaroMet Nonprofit Zrt. előrejelzéséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-hez.

A figyelőszolgálatban részt vevő orvosok jelentései alapján április 15. és 21. között 9200-an fordultak orvoshoz influenzaszerű tünetekkel - közölte a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) a honlapján csütörtökön közzétett jelentésében. Akut légúti fertőzéssel 132 800 ember kereste fel orvosát. A tájékoztatás szerint az influenzaszerű megbetegedéssel orvoshoz fordulók 31,6 százaléka gyerek, 33,5 százaléka 15-34 éves, 24,4 százaléka 35-59 éves, míg 10,5 százaléka a 60 éven felüliek korcsoportjába tartozott.