Fürjes Balázs: Diákváros márpedig lesz!

Az államtitkár szerint a projekt a város közlekedésének is jót fog tenni, a csepeli és ráckevei HÉV-et a Kálvin térig vezetnék be.

2021. április 15., 10:59

Szerző:

Fürjes Balázs, a kormány Budapest-ügyi államtitkára szólt hozzá a kínai Fundan Egyetem campusa vs. Budapest Diákvárosról szóló vitához az Indexen. Az egyetemet és a tervezett diákvárost is magába foglaló Déli Városkapu projektről azt írja, az négy nagy területet foglal magába. Ezek az alábbiak:

  • A Rákóczi híd alatt, a ferencvárosi Duna-parton megépül a Ferencvárosi Szabadidő- és Sportpark. Atlétikai központ, játszóterek, óvoda, szabadidős sportpályák, dunai strand kapnak itt helyet.
  • Észak-Csepelen óriási zöldfelülettel, gyalogos és tanösvényekkel, tisztásokkal, játszóterekkel, kültéri sportpályákkal és sporteszközökkel, kerékpárosutakkal, futókörökkel és egy egészen spéci, a csapadékvizet környezetbarát módon hasznosító wetland vizes élőhellyel megépül az új csepeli közpark.
  • A soroksári Duna-ág ferencvárosi partja és Soroksári út között valósul meg a Budapest Diákváros. Itt az a cél, hogy „két ütemben, mintegy 4000-4000 egyetemi hallgató számára elhelyezést és a szükséges infrastruktúrát biztosító kollégiumi diákváros épüljön fel a Nagyvásártelep közvetlen környezetében.
  • „A térségben elszórva, de főleg a Diákvárostól északra terveztek ingatlanfejlesztésre alkalmas, vegyes funkciójú (főleg iroda), üzleti hasznosítású területeket is. Döntően ezek, valamint a csepeli gerincúttal szomszédos terület és a térség Soroksári út melletti pufferzónája jelentik azt a tartalékot, ahova elhelyezhető a Fudan egyetem campusa, érintetlenül hagyva a tervezett Diákváros (kollégiumok) teljes területét” – írja végezetül az államtitkár.

A Déli Városkapu programhoz kapcsolódóan az államtitkár délen megépülő új villamosvonalakról, teljesen megújuló, mélyalagútban a Kálvin térig bevezetett csepeli és ráckevei HÉV-ről ír, valamint arról, hogy új villamosvonal is épülhet a Diákváros főutcáján. Emellett 30 kilométer új bicikliutat és 7 kilométer hosszú Duna-parti sétányt is ígér a budapestieknek.

„Ha pedig a Városháza eldönti, mit akar, megépülhet az autós, kerékpáros, valamint villamossal való közeledést szolgáló, Dél-Pestet, Dél-Budát és Észak-Csepelt összekötő, a belvárosi utakat és hidakat tehermentesítő, a belvárosi forgalomcsillapítást lehetővé tevő új Galvani-híd” – fogalmaz az államtitkár, zárójelben hozzátéve, hogy ha Karácsony Gergelyék nemet mondanak a hídra, az nem fog megépülni és „a tervek bekerülnek az asztalfiókba”.

(Kiemelt kép: Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az északi és déli HÉV-hálózat fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatón a csepeli HÉV-kocsiszínben 2020. szeptember 9-én. MTI/Illyés Tibor)