Élősködő bevándorlókhoz hasonlította a lábgombát a Canesten reklámja

2017. december 13., 16:32

Szerző:

Az Indexen jelent meg kedden egy márkázott tartalom a Canesten bőrgomba elleni kenőcs számára, amelyet a Brand & Content készített, és amelynek a címe a bevándorlókhoz (pontosabban: a „bevándorlókhoz”) hasonlítja a lábgombát, és felteszi a kérdést: mit lehet ellene tenni?

A cikk hamar lekerült az oldalról, és felváltotta egy teljesen más, semleges hangvételű tartalom.

A tartalom már lekerült, de a Kreatív oldalán látható a képernyőfelvétel
Fotó: Kreativ

Az esetről beszámoló Kreatív megkereste az ügy érintettjeit. Az Indexet azért, hogy miként mehetett át a szűrőjükön egy olyan cikk, amelynek címe homlokegyenest ellentmond a portál cikkei alapján valószínűsíthető álláspontjának a menekültekkel kapcsolatban. A Brand & Contentet pedig azért, hogy kinek az ötlete volt ez, és hogyan ment át az ügyfélen és az Indexen; míg a Canestent gyártó Bayert azzal, hogy miként mehetett ez át a marketingeseken.

Az Index főszerkesztője, Tóth-Szenesi Attila azt írta, hogy „egy nagyon csúnya hiba volt, és nagyon sajnáljuk a dolgot. Az anyag úgy ment ki, hogy a heti ügyeletes szerkesztő nem látta. A tanulságokat levonjuk.”

A Bayer kommunikációs vezetője egyelőre annyit közölt, hogy nem ez a végleges szövege a kampányuknak. Nagy István Gábor, a CEMP marketingvezetője, aki a Brand & Content munkájában is részt vesz, azt írta: „a címadás a mi feladatunk, nem egyeztettük, az ügyfél nem kérte, nem hagyta jóvá, nem az ő kommunikációjának része, vállaljuk érte a felelősséget”. Nagy István Gábor a hiba miatt az érintettek elnézését kéri.