Komoly büntetéssel számolhat az, aki elektromos rollerrel közlekedik, és ezt elfelejti
Ha valaki elfelejt kötelező felelősségbiztosítást kötni és elektromos rollerrel közlekedik, súlyos büntetésre számíthat.
Manapság egyre többen közlekednek elektromos rollerrel. A városi közlekedésnek lassan az egyik alapja lesz, éppen ezért egyre gyakrabban nyilatkoznak arról a szakértők, valamilyen szabályrendszert kell kidolgozni a közlekedési eszközt használók számára. Bár ez még nem történt meg, az Infostart cikkéből kiderült, van egy szabály, ami már most vonatkozik a rollerekre.
Erre kell figyelnie, ha elektromos rollerrel közlekedik
Az Infostart cikkéből kiderült, hogy július 16. óta már kötelező a gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) a mikromobilitási eszközökre, köztük az elektromos rollerekre is. Ez a szabály akkor lép életbe, ha az adott eszköz 25 kilogrammnál könnyebb, de 25 km/óránál gyorsabban tud haladni, vagy 25 kilogrammnál nehezebb, és 14 km/órát meghaladó tervezési sebességgel lehet vele közlekedni.
A Gratis közleményéből kiderült, hogy jelenleg nagyjából 100 ezer elektromos roller van forgalomban, ezeknek egy jelentős része érintett a kötelező felelősségbiztosításban, ennek ellenére eddig még nagyon kevés közlekedési eszközre kötötték meg.
Mivel az új szabály már nyáron életbe lépett, ezért akár bírsággal is sújtható az, aki nem felel meg az előírásoknak. A biztosítás kötelező, ezért az elmulasztása a közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértésének minősül, így 65 ezer forintra is büntethetnek érte. Az Infostart cikkéből kiderült, hogy a Országos Rendőr-főkapitányság nem vezet arról statisztikát, hogy eddig hány alkalommal kellett ezt a büntetést azokra kiszabni, akik elektromos rollerrel közlekednek.
Új szabályokat hozhatnak az elektromos rollerekre vonatkozóan
Korábban már a 168.hu is megírta, hogy készül az új KRESZ, ami többek között szabályozná az motoros rollereket és a hasonló eszközöket. Akadnak olyanok, akik az elektromos rollerekkel való közlekedést is jogosítványhoz kötnék. Bár erről még nem született végső megállapodás, egyre többször emelik ki a szakértők, valamilyen formában szabályrendszert kell kidolgozni ezekre a közlekedési eszközökre vonatkozóan.
Az egyeztetés többek között arról is folyik, hogy kibővítsék-e a védőfelszereléseket vagy sem. Major Róbert, rendőr ezredes, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Karának közbiztonsági tanszékének vezetője korábban az Inforádióban beszélt arról, hogy az elektromobilitási eszközöknél, főként a nagy teljesítményű és nagy sebességű járműveknél szerinte szükség lenne motorkerékpáros védőfelszerelésre.
Megállapodás még nem született, de sokak szerint az elektromos rollerekre hasonló szabályokat kellene alkalmazni, mint a kerékpárokra.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Shutterstock)