Egy hónap alatt két és félmilliárdot szórt el gyűlöletkeltésre az Orbán-kormány

2018. március 22., 10:21

Szerző:

Nem meglepő, de a Mészáros Lőrinc milliárdos felcsúti polgármester fémjelezte Mediaworks és az Echo TV szakította a legnagyobbat, 866 millió forintot abból a hat nagy reklámkampányból, amelyet a Miniszterelnöki Kabinetiroda rendelt meg decemberben és januárban – derül ki az Átlátszó cikkéből. Rogán Antal tárcája összesen négymilliárdot költött erre a hat kampányra. A legtöbb pénzt, 2,46 milliárd forintot a január közepétől február közepéig futó Stop Soros kampány emésztette fel, a családi adókedvezmény, az elektronikus adóbevallás és a vándortáborok kommunikációjára 676,3 milliót, az EP-nek az állítólag a Soros-terv végrehajtásáról szóló döntése elleni országgyűlési határozat népszerűsítésére 355,6 milliót költöttek.

Fotó: Kovalovszky Dániel

Ami a kampány többi nyertesét illeti, a ediaworks és az Echo TV után

  • a Magno Studio Kft. 676,3 milliót,
  • a Habony Árpád hitelezője, Tombor András tulajdonában lévő Atmedia 553,6 milliót,
  • Andy Vajna filmügyi kormánybiztos médiabirodalma, a TV2, a Lapcom és a Rádió1 536,5 milliót,
  • a Népszava és Vasárnapi Hírek összesen 25,8 milliót

kapott. 

Egyébkéánt a Miniszterelnöki Kabinetiroda 17 600 forintot kért az adatokért, amelyeket olyan rossz minőségű pdf-ben küldtek el a portálnak, hogy a dokumentumból nem derül ki, hogy a 404,7 millió forintba kerülő online kampányért milyen cégeknek fizettek.