DK: Folytatódik az ámokfutás a felsőoktatásban

A párt szerint érthetetlen, hogy Klinghammer Istvánnak, aki egyetemi tanár, korábbi rektor, államtitkárként ilyen hagymázas víziója legyen a felsőoktatás átalakításáról.

2013. augusztus 18., 06:30

Mint közleményükben írják: a csúcsegyetemek például minőségükkel szokták kivívni a vezető pozíciót, nem államtitkári kinevezés útján. A DK szerint azt sem lehet érteni, hogy a kétéves felsőfokú szakképzés céljára miért kellene külön „közösségi főiskolákat” létrehozni, ahol „bizonytalan tudású, de szorgalmas” hallgatók tanulhatnának, akikből aztán „nagyon jó...óvónő lehet”.

„A modern pedagógia egyik legelfogadottabb tétele a kora gyerekkori fejlesztés fontossága a szociokulturális hátrányok leküzdésében. A fejlesztő pedagógia a pedagógusszakma egyik csúcsa. A legjobb eredményt fölmutató oktatási rendszerekben az óvodapedagógusok legalább mester-, de nem ritkán Phd fokozattal rendelkeznek, Klinghammer viszont képzésüket a felsőfokú szakképzés szintjére szállítaná le. Az is lehet persze, hogy többszintű képzésben gondolkodik. Mesterszinten képeznék a felső-középosztály óvónőit, alapszinten a kevésbé tehetősekéit, és két év alatt a szegényekéit. Ez ellentétes ugyan minden korszerű pedagógiai elképzeléssel, nagyon jól beleillik viszont az Orbán-kormány kasztrendszerű társadalomképébe” – állapítják meg.

A Demokratikus Koalíció határozottan elutasítja a felsőoktatás kasztosítását, és azt javasolja a többi demokratikus erőnek, hogy 2014-et követően emeljük majd mesterszintre az óvópedagógus- és tanítóképzést.