Cseles módon lesz 5-ös metrója Budapestnek: átnevezik a szentendrei HÉV-et

2019. július 17., 06:41

Szerző:

Szeptembertől 5-ös metró lesz a szentendrei HÉV új neve - írja az Index a főváros által nemrég elfogadott Budapesti Mobilitási Terv és a II. kerületi önkormányzat honlapja alapján.

A Tarlós István főpolgármester által vezetett Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló tervet, amely az eddigi legátfogóbb fővárosi közlekedési fejlesztési koncepció. A tervben a H5-ös HÉV föld alá süllyesztése mellett több, a III. kerületiek közlekedését érintő fejlesztési elképzelés is hangsúlyosan szerepel.

A dokumentum szerint az önkormányzat a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását kezdeményezi annak érdekében, hogy metróüzemre alakítsák át a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát, amit elsősorban a vasút utasforgalmának jelentősége indokol. És hogy ennek a jelentőségnek nyomatékot adjanak, Budapest döntött arról is, hogy ezt a vonalat „tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére.”

Az 1-es villamost meghosszabbítják a Vörösvári út–Aranyvölgy szakaszon, és külvárosi végállomásánál P+R parkolót alakítanak majd ki, továbbá villamosvonalat létesítenek a Pacsirtamező utcán is, és tervben van az Aquincum Duna-híd építése is, ami a Körvasút-menti körút kiépítésének része lesz.

A kormányzati fejlesztések nyomán már sok ügy elintézhető a mobilunkról, de a digitális okmány egyelőre nem váltja ki teljesen a hagyományos iratokat. Bár a Digitális Állampolgár alkalmazás számos előnnyel kecsegtet, a gyakorlatban még nem mindenhol egyértelmű, hol és hogyan fogadják el az elektronikus dokumentumokat.

A közel-kelet biztonsági helyzete immár a nyugat-európai diplomáciai fórumokat is uralja. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter genfi látogatásán a NATO-vezetőkkel egyeztetett arról, milyen hatással lehet a térség instabilitása Európára – és benne Magyarországra.

Sokan még mindig nem tudják, hogy a legegyszerűbbnek tűnő megoldás – az esővíz elvezetése a szennyvízhálózatba – akár komoly bírság következményét is magában hordozhatja. Egyetlen szabálytalan csatlakozás ára több százezer forint is lehet.

A Balaton partjára érkező nyaralók többsége még mit sem sejt arról, hogy egy új, kellemetlen vendég is velük tartott a nyárba. A tigrisszúnyog csendben, de biztosan meghódítja a magyar tengert, és nemcsak csíp, hanem betegséget is hozhat.