Budapest drágábban vette a felújított orosz metrókocsikat, mint amennyiért Nyizsnyij Novgorod a vadonatújakat

2017. november 6., 20:58

Szerző:

Az Index a közlekedési szakportál, a Metro Report cikke alapján hasonlította az árakat. Budapest 2015-ben 222 metrókocsi felújítására szerződött a gyártóval, a Metrowagonmassal 15 milliárd rubel (átszámítva hozzávetőlegesen 69 milliárd forint) értékben, Nyizsnyij Novgorod pedig 23 vadonatúj metrókocsit vesz a szintén orosz cégtől 1,3 rubelért. Ebből az következik – számolta ki az Index – hogy amíg Nyizsnyij Novgorodnak egy metrókocsi 56,5 millió rubelbe kerül, Budapest metrókocsinként 17 százalékkal többet 67,5 millió rubelt (átszámítva 309 millió forintot) fizetett az élményért, amelyet a 3-as metró vonalán hónapokon át egyre másra lefulladó járművek, a véletlenszerűen nyíló és záradó ajtók, illetve egy sátáni fakocka jelentett.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

 

 

 

 

 

A 37 négyzetméteres, korábban magántulajdonban lévő erdőt a magyar állam kisajátította az épülő Budapest-Belgrád vasútvonal miatt. Felmérték, hogy mennyit érhet az ingatlan, és megállapították, hogy egy forinttal tudják gazdagítani a tulajt. Végül mégis fölfelé kerekítettek, amit a postás is megkétszerezett, mert nem volt nála apró.