Budapest, a betömetlen lukak fővárosa?

Nem kizárt, hogy a 4-es metró Gellért téri állomása térségében a metróalagút egy részét vissza kell bontania, be kell tömnie a fúrást végző Bamco konzorciumnak - értesült a Népszava. Demszky Gábor főpolgármesternek kell választ adnia a 4-es metró építése körüli kérdésekre, így például arra: ki és miért felelős az 537 milliárd forintos beruházás körül - hangoztatta a fővárosi Fidesz-KDNP frakciószövetség elnöke.

2008. augusztus 25., 11:42

A Népszava hétfői számában idézi Lovas Károly Róbertet, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) főigazgatóját, aki elmondta: az NKH szeptember első hetében ugyan megadja az engedélyt, amelyet a kivitelező nem kért meg időben, de ez az eredeti kiviteli tervek szerinti építésre szóló jóváhagyás lesz. A Bamco azonban az átkötőalagútra szóló engedéllyel a zsebében sem lehet nyugodt, az ugyanis csak az előzetes kiviteli tervek szerinti munkavégzésre vonatkozik, írta az MTI.

Tarlós István a metró legújabb botrányával kapcsolatban újságírók előtt ismertette a szabad demokrata városvezetőnek írt nyílt levelét, melyben egyebek mellett arra vár választ, mennyi kötbért kell fizetnie a fővárosnak, ha a Fővám téri befejezetlen állomás előtt hosszabb időre meg kell állnia a fúrópajzsnak.

Ezzel összefüggésben "életszerűnek" és logikusnak mondta azt az újságírói vélekedést, ami szerint a főváros érdekében állhat a fúrás Szent Gellért téri megállítása, hiszen így a pajzsok később érnek el a Fővám térig, és így kevesebb kötbért kell fizetniük.

Tegnap 16:36

Dokkolt a Dragon kapszula, Kapu Tibor és társai megérkeztek a Nemzetközi Űrállomásra. A történelmi pillanat nemcsak a magyar űrkutatás mérföldköve, hanem az európai űripar új fejezetének is kezdete lehet.