BKV: beépített emberekkel dolgoztat a szakszervezet?

Megfélemlítéssel kényszerítik sztrájkra a buszsofőröket - ezt mondta az ATV-nek egy BKV-sofőr. Az eldurvult állapotokért a "légyfogókat" teszi felelőssé, akik folyamatosan arról faggatják a sofőröket, hogy mennek-e, vagy sem.

2010. január 17., 18:11

Lehúzott már néhány évet a BKV-nál, de olyat, mint az elmúlt napokban,még sohasem látott. A sztrájk, mint mondta, érzelmileg olyan túlfűtött hangulatban zajlik már, hogy a dolgozni akaró sofőrök testi épségüket féltik, miközben a szakszervezet minden eszközt bevet, hogy az alkalmazottakat távol tartsa a munkától. Az

atv.hu-nak nyilatkozó buszvezető nem bírta tovább a hallgatást, neve elhallgatását kérte, ám hogy létezését senki se kérdőjelezhesse meg, hozzájárult egy videóinterjú közléséhez is.

„Ha olyan a busz, amely műszakilag jó, vagy kisebb hibája van, nyugodtan jöjjenek ki vele, ne maradjanak bent”, tanácsolta kollegáinak a buszvezető, aki elismerte, hogy ő is kijött már a garázsból kisebb hibával bíró busszal. Azt azonban továbbra sem nézi jó szemmel, hogy az érdekvédelmisek mindent megtesznek, hogy a járművek a garázsban maradjanak. Emiatt pedig „több kolléga úgy néz arra, aki kisebb hibával kigurul, mint a fekete ördögre”.

A szakszervezet tagjai folyamatosan a műszaki hibákat keresték, ha kellett, még a kocsira is felmásztak, csakhogy okot találjanak arra, mivel tartsák azt forgalmon kívül, mesélte a sofőr. A buszvezető egy személyt név szerint is megemlített, aki társaival együtt élharcosa volt a sofőrök szó szerinti féken tartásában. Őt S. Péternek hívják. „A buszvezetők meg csak azt hallgatják, hogy tizenhárom százalékkal kevesebb pénzt akar adni a BKV, és ezzel szabályosan mossák az emberek agyát”, ecsetelte a hangulatot a járművezető, akinek egyre többször mesélnek kollegái más garázsokban történt erőszakos cselekményekről.

„Mende-mondák vannak. Ezek nem biztosak, de a dél-pesti garázsból is hallottunk híreket. Valószínűleg ott két gépkocsivezetőt a többi megvert, azért, mert ki akart menni. Az egyiket a vécében rugdalták meg, verték félholtra”, mesélte a sofőr, aki a sztrájk alatt már az egyik alvállalkozó megvert sofőrjéről is hallott, akit aztán a mentő vitt el. „A volán egyik buszvezetőjét is megverték, pedig ők nem is voltak sztrájkban.”

A buszsofőr az eldurvult állapotokért főleg azokat a szakszervezetiseket teszi felelőssé, akik a garázsok körül sétálgatnak, és folyamatosan arról faggatják a sofőröket, hogy mennek-e, vagy sem. „Őket légyfogónak tudnám nevezni”, mondta a járművezető, aki szerint az érdekvédelmiseknek biztosan van egy-két beépített megfigyelő emberük a járművezetők között.

Az amúgy is kaotikus helyzetet tovább bonyolítja, hogy az elnyúló sztrájk alatt már azt sem tudják, ki a főnökük: a BKV menedzsmentje, vagy a szakszervezet. Ráadásul utóbbi – az egyik vezetőjén keresztül – azzal riogatja őket, hogy hamarosan jelentős elbocsátásokra lehet számítani a cégnél, és hogy néhány vonal alvállalkozók kezébe kerülhet majd.

„Az emberek nem nagyon mernek már kimenni, mert nem tudják, hogy most akkor ki a főnökük, a BKV-vezetőség, vagy a szakszervezet. Tehát félnek mindegyiktől”, mesélte a sofőr, aki társaival együtt el van bizonytalanodva, nem tudja, mit csináljon, ráadásul a többi sofőr is a rémhírekről beszélget a garázsban.

„Feszültek az emberek, meg már valahol unják is ezt a sztrájkot, nem tudják, mi lesz a vége. Mennek a morfondírozások, hogy mi lesz a fizetésükkel. Nem nagyon bíznak már meg senkiben sem”, állítja a sofőr, aki ugyan nem ma kezdte szakmáját, de munkahelyén mostanság olyan „élmények” érik, amelyek még soha azelőtt.

A kormányzati fejlesztések nyomán már sok ügy elintézhető a mobilunkról, de a digitális okmány egyelőre nem váltja ki teljesen a hagyományos iratokat. Bár a Digitális Állampolgár alkalmazás számos előnnyel kecsegtet, a gyakorlatban még nem mindenhol egyértelmű, hol és hogyan fogadják el az elektronikus dokumentumokat.

A közel-kelet biztonsági helyzete immár a nyugat-európai diplomáciai fórumokat is uralja. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter genfi látogatásán a NATO-vezetőkkel egyeztetett arról, milyen hatással lehet a térség instabilitása Európára – és benne Magyarországra.

Sokan még mindig nem tudják, hogy a legegyszerűbbnek tűnő megoldás – az esővíz elvezetése a szennyvízhálózatba – akár komoly bírság következményét is magában hordozhatja. Egyetlen szabálytalan csatlakozás ára több százezer forint is lehet.

A Balaton partjára érkező nyaralók többsége még mit sem sejt arról, hogy egy új, kellemetlen vendég is velük tartott a nyárba. A tigrisszúnyog csendben, de biztosan meghódítja a magyar tengert, és nemcsak csíp, hanem betegséget is hozhat.