Behajtót küldött a nyugdíjasokra a cég 500 forint miatt

Magdi néni úgy érzi, becsapták. Egy telefontársaság két évvel ezelőtt olcsó szolgáltatást ígért neki, de a tavaly megszűnt szerződés után még ma is több ezer forintot követel tőle.

2009. október 5., 10:21

A Tiszaörsön élő Ugró Imréné a férje nevére kötött szerződést 2007. szeptemberében egy, a piacon újonnan bejelentkezett telefontársasággal - írta a Hírportál.

A nyugdíjas pár egy évig fizette tisztességgel a vonalas készüléke havi számláját, majd 2008. szeptemberében felmondták a távközlési céggel a szerződést. Magdi néni a felmondó nyilatkozatot elküldte a telefontársaságnak, azonban a legutolsó havi, 573 forintos csekket nem adta fel a postán. Ez az elmaradása egy év elteltével több ezer forintos, immáron egy behajtó cég által követelt hátralékot jelent a nyugdíjas pár számára.

— Elismerem, feledékeny voltam. Ma már több ezer forintot akarnak velünk befizettetni, ennek csekély része, néhány száz forint a késedelmi kamat, de a legtetemesebb, 85 százaléknyi része az adminisztrációs költségből áll. Kérdem én, honnan származik az ilyen nagyságú adminisztrációs költség? Időközben egyébként egy csekken feladtam az elmaradt legutolsó havi részletet, azonban még mind a mai napig szerepel ez a tétel a követelésen.

Én ezt is elmondtam annak az igen gorombán beszélő nagyon fiatal hölgynek a telefonba, aki minden áldott nap, még éjszaka is zaklat bennünket, de nem értett meg. Nem tud választ adni arra a kérdésre sem, hogy milyen összetevői vannak az adminisztrációs költségnek. Mindig kérdi, mikor fizetünk, de én addig nem teszem meg, míg ezzel az utolsó havidíjjal csökkentett összeggel kiállított csekket nem küldenek nekünk. Most azzal fenyeget bennünket, hogy levonják a követelést a kicsi nyugdíjunkból — panaszkodik Magdi néni.

A Hírportál azt írta: a szerződést egy fiatalember kötötte meg velük, aki mindent megköttetett velük, csupán azt nem „kötötte az orrukra”, hogy milyen hátrányai vannak annak, ha a megállapodás szigorú tartalmától eltér a szolgáltatást igénybe vevő „kisember”.

A honlap megpróbált segíteni az idős embereknek. Az újságírók felhívták az említett hölgyet, aki végül megértette, hogy a befizetett havi részlettel csökkenteni kellene az Ugróékhoz intézett követelésüket. Válaszul megmagyarázta, ők ezt nem tudják megtenni, ezzel a kéréssel a szolgáltatóhoz kellene fordulni.

Mindeközben az is kiderült, hogy a behajtó cég és a telefontársaság között csupán számítógépes kapcsolat van, és sem szóban, sem írásban nem kommunikálnak egymással. A szolgáltatót keresve több napig a Hírportál is csak gépi hanggal tudottk személytelen kapcsolatot teremteni, melynek végén hosszú-hosszú percekig rendre azt a jelzést kapták, hogy a vonal foglalt, de türelmesen várni kell.

Mindenesetre a szerkesztőség írt egy-egy levelet e-mailen a telefontársaságnak és a behajtó cégnek is, hogy legalább megértésükkel segítsék az idős házaspárt...

Nézőpont kérdése a szerződésszegés is

A jogszabály szerint: „Minden olyan magatartás, körülmény és állapot szerződésszegésnek minősül, amely ellentétes a szerződés tartalmával és sérti valamelyik fél szerződésben biztosított jogait”. Az Ugró házaspár valóban eltért a szerződésben foglaltaktól. Azonban: „Az eladó köteles a vevőt tájékoztatni a dolog lényeges tulajdonságairól és a dologgal kapcsolatos fontos követelményekről, különösen a dologra vonatkozó jogokról és terhekről.

Amennyiben ezt nem teszi meg, úgy maga is szerződésszegést követ el”. Nos, hogy a szolgáltató minden kötelezettséget elmondott-e a nyugdíjas párnak, ez már a múlt ködébe veszett...