Itt a lista: ezek a legjobb és a legrosszabb balatoni kerékpárutak

A tavaszi időszakban megnő a balatoni kerékpárutak forgalma, azonban a bringásutak állapota aggodalomra adhat okot.

2025. április 16., 12:28

Szerző:

A Magyar Kerékpárosklub 2024-ben átfogó kérdőíves felmérést végzett a balatoni kerékpárutak állapotáról és közlekedésbiztonságáról. A cél a felhasználói tapasztalatok alapján pozitív és negatív toplisták összeállítása volt, amelyek visszajelzést adhatnak az érintett önkormányzatoknak, és segíthetik a kerékpárosokat a nyári szezon tervezésében. A kérdőívet két évente ismétlik majd.

Ezek a legjobb és legrosszabb balatoni kerékpárutak

A válaszadók 1-től 10-ig terjedő skálán pontozták az általuk ismert települési szakaszok burkolatminőségét és biztonságát. A felmérés nagy válaszszáma miatt az eredmények jól tükrözik a felhasználói tapasztalatokat.

A lista élén Szántód (7,83 pont), Balatonföldvár (7,44) és Aszófő (7,13) szerepelnek, de jól teljesített Balatonszárszó, Balatonőszöd, Balatonkenese és Zamárdi is. Ezeken a szakaszokon a válaszadók kiemelték a jó burkolatminőséget, a megfelelő biztonságot és az akadálymentes haladást.

Top 10 legjobb települési szakasz:

  1. Szántód – 7,83
  2. Balatonföldvár – 7,44
  3. Aszófő – 7,13
  4. Balatonszárszó – 7,17
  5. Balatonőszöd – 7,07
  6. Balatonkenese – 7,05
  7. Zamárdi – 7,02
  8. Balatonszemes – 7,01
  9. Balatonlelle – 6,84
  10. Balatonboglár – 6,77

A lista végén Badacsonyörs (3,88), Szigliget (4,24) és Balatonszepezd (4,66) találhatók. A legélesebb kritikákat a Tihany és Balatonfüred közötti szakasz kapta, amelyet a válaszadók kifejezetten veszélyesnek ítéltek meg a gyökérfelnyomódások, kátyúk, éles kanyarok, kivilágítatlanság és a forgalmi terhelés miatt.

Top 10 legrosszabb települési szakasz:

  1. Badacsonyörs – 3,88
  2. Szigliget – 4,24
  3. Balatonszepezd – 4,66
  4. Zánka – 4,78
  5. Badacsonytomaj – 4,84
  6. Révfülöp – 4,88
  7. Badacsonytördemic – 5,07
  8. Ábrahámhegy – 5,18
  9. Balatonakali – 5,3
  10. Badacsony – 5,35

Ez a legproblémásabb szakasz a biciklisek szerint

A válaszadók szerint a déli part kerékpáros infrastruktúrája szinte hibátlan, míg az északi parton gyakoriak a rossz minőségű, szűk és következetlenül kijelölt szakaszok. A növényzet karbantartása is sok helyen hiányos.

„Teli kátyúval, gyökérfelnyomódásokkal, keskeny, a Balaton-parti bástyák miatt tele éles kanyarokkal az amúgy egyenes szakaszon… rendkívül veszélyes, sötétben meg pláne. Nincs kivilágítva, az országúti autók fényszórói pedig elvakítják a kerékpárosokat”

– mondta az egyik biciklis.

A felmérés eredményei egyértelműen jelzik: a Balatoni Bringakörút minősége településenként jelentős eltéréseket mutat. Míg a déli part sok dicséretet kapott, az északi oldalon számos szakasz azonnali beavatkozást igényelne. A Magyar Kerékpárosklub reméli, hogy a kérdőív eredményei ösztönözni fogják az önkormányzatokat és döntéshozókat a szükséges fejlesztések és karbantartások elvégzésére.

 

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Pixabay)