Itt a lista: ezek a legjobb és a legrosszabb balatoni kerékpárutak
A tavaszi időszakban megnő a balatoni kerékpárutak forgalma, azonban a bringásutak állapota aggodalomra adhat okot.
A Magyar Kerékpárosklub 2024-ben átfogó kérdőíves felmérést végzett a balatoni kerékpárutak állapotáról és közlekedésbiztonságáról. A cél a felhasználói tapasztalatok alapján pozitív és negatív toplisták összeállítása volt, amelyek visszajelzést adhatnak az érintett önkormányzatoknak, és segíthetik a kerékpárosokat a nyári szezon tervezésében. A kérdőívet két évente ismétlik majd.
Ezek a legjobb és legrosszabb balatoni kerékpárutak
A válaszadók 1-től 10-ig terjedő skálán pontozták az általuk ismert települési szakaszok burkolatminőségét és biztonságát. A felmérés nagy válaszszáma miatt az eredmények jól tükrözik a felhasználói tapasztalatokat.
A lista élén Szántód (7,83 pont), Balatonföldvár (7,44) és Aszófő (7,13) szerepelnek, de jól teljesített Balatonszárszó, Balatonőszöd, Balatonkenese és Zamárdi is. Ezeken a szakaszokon a válaszadók kiemelték a jó burkolatminőséget, a megfelelő biztonságot és az akadálymentes haladást.
Top 10 legjobb települési szakasz:
- Szántód – 7,83
- Balatonföldvár – 7,44
- Aszófő – 7,13
- Balatonszárszó – 7,17
- Balatonőszöd – 7,07
- Balatonkenese – 7,05
- Zamárdi – 7,02
- Balatonszemes – 7,01
- Balatonlelle – 6,84
- Balatonboglár – 6,77
A lista végén Badacsonyörs (3,88), Szigliget (4,24) és Balatonszepezd (4,66) találhatók. A legélesebb kritikákat a Tihany és Balatonfüred közötti szakasz kapta, amelyet a válaszadók kifejezetten veszélyesnek ítéltek meg a gyökérfelnyomódások, kátyúk, éles kanyarok, kivilágítatlanság és a forgalmi terhelés miatt.
Top 10 legrosszabb települési szakasz:
- Badacsonyörs – 3,88
- Szigliget – 4,24
- Balatonszepezd – 4,66
- Zánka – 4,78
- Badacsonytomaj – 4,84
- Révfülöp – 4,88
- Badacsonytördemic – 5,07
- Ábrahámhegy – 5,18
- Balatonakali – 5,3
- Badacsony – 5,35
Ez a legproblémásabb szakasz a biciklisek szerint
A válaszadók szerint a déli part kerékpáros infrastruktúrája szinte hibátlan, míg az északi parton gyakoriak a rossz minőségű, szűk és következetlenül kijelölt szakaszok. A növényzet karbantartása is sok helyen hiányos.
„Teli kátyúval, gyökérfelnyomódásokkal, keskeny, a Balaton-parti bástyák miatt tele éles kanyarokkal az amúgy egyenes szakaszon… rendkívül veszélyes, sötétben meg pláne. Nincs kivilágítva, az országúti autók fényszórói pedig elvakítják a kerékpárosokat”
– mondta az egyik biciklis.
A felmérés eredményei egyértelműen jelzik: a Balatoni Bringakörút minősége településenként jelentős eltéréseket mutat. Míg a déli part sok dicséretet kapott, az északi oldalon számos szakasz azonnali beavatkozást igényelne. A Magyar Kerékpárosklub reméli, hogy a kérdőív eredményei ösztönözni fogják az önkormányzatokat és döntéshozókat a szükséges fejlesztések és karbantartások elvégzésére.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Pixabay)