A társadalmi egyeztetés már elindult, a hatástanulmányt mégis a sajtóból lehet megismerni
Tavasszal a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának ülésén dőlt el, hogy a két déli Duna-híd közül az északabbra eső, úgy nevezett Galvani-híd fog megépülni először. A megoldás a főváros és a kormány közötti kompromisszum terméke. Ameddig a főváros a délebbi, Albertfalvai-hídnak adott volna elsőbbséget a kormány ragaszkodott a Galvani-hídhoz, amely még az azóta visszavont olimpia pályázat miatt került előtérbe. A Galvani-híd támogatásáért cserébe a főváros vezetésének sikerült elérnie, hogy a hídhoz kapcsolódó úthálózat kérdését nyissák meg újra, lehetővé téve, hogy megmenekülhessen a Határ úti Kiserdő.
A társadalmi egyeztetés már el is indult, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) oldalán azonban általános kérdésekre lehet válaszolni, a főváros, az érintett kerületek illetve a BFK kommunikációjából ugyanakkor nem ismerhető meg a teljes hatástanulmány.
Amint az Átlátszó összefoglalója írja: “A prezentációban 6+1 nyomvonal változatot mutatnak be, négy változat a Határ út mellett vezetne. A tanulmány szerint a II. szakaszon 21 és 79 milliárd forintba kerülhet az új körút kivitelezése, és ha a Határ út alá épített “autópályán” vezetik el a forgalmat, akkor 810-2120 fa kivágása várható. A ferencvárosi és a kispesti lakosok számára problémát jelenthet, hogy az a napi 37 ezer autós, aki eltűnik a belvárosból, náluk fog közlekedni. Az érintett területeken jelentősen megnő a forgalom zaja, a rezgésterhelés, a légszennyezés, miközben jelentősen csökken a zöldfelület.”