A Médiatanács szerint a Pride reklámfilmje nem társadalmi célú reklám, hanem a homoszexualitás népszerűsítése

Ezúttal a Budapest Pride kampányfilmjéréről mondta ki, hogy alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására. Így csak késő éjjel jelenthet meg a tévében. 

2023. július 13., 16:41

Szerző:

Csak éjjel mehetne le a tévében a Pride kampányfilmje, mert a Médiatanács szerint az nem társadalmi célú reklám, hanem a homoszexualitás népszerűsítésíti. A félperces animációsfilmben két lány homloka összeér – írja a Telex. A Budapest pride szervezői idén is készítettek egy kampányfilmet amiben két lány megismerkedik egymással, együtt görkoriznak, gördeszkáznak, egy ponton aztán összeér a homlokuk, majd a Pride-felvonuláson kötnek ki.

A Budapest Pride a Telexnek azt írta, a filmet elküldték az RTL-nek, hogy adják le társadalmi célú reklámként, a csatorna pedig előzetes véleményt kért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól. A Médiatanács szerint a videó nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a tartalma miatt abba a kategóriába esik, ami a törvény szerint „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása”. Ezért tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, és csakis este tíz és hajnali öt óra között lehet lejátszani. A kampányvideót egyébként  a Viacom csatornái (Comedy Central, Paramount Network és MTV) leadják, az RTL nem.

A Budapest Pride felvonulása most hétvégén lesz a Fővárosban. 

(Kiemelt képünkön: A kampányvideó pillatfelvétele, amin két lány homloka összeér. Forrás: Budapest Pride Youtube csatornája)