A kettes vágányon közeledik a vasúti sztrájk
Folytatódik ma az egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a szakszervezet sztrájkköveteléseiről és a még elégséges szolgáltatásról.
A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás valamint azzal, hogy a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt.
A legutóbbi, pénteki egyeztetés után Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta, hogy a sztrájkbizottság áttekinti a helyzetet, mivel hamarosan lejár a kéthetes határidő. Július 1-én ugyanis arról döntött a sztrájk bizottság: ha nem haladnak a tárgyalások, két héten belül folytatják a munkabeszüntetést.
A pénteki egyeztetés után Bárány Balázs úgy vélte, hogy a MÁV vezetése nem mer cselekedni. Szerinte a menedzsment jelentős része együtt érez a vasutasokkal, és elfogadhatónak tartja a követeléseket, mert tisztában van az ezeket kiváltó körülményekkel. Bárány Balázs szerint a vasútnak "nincs gazdája, enyészik". Reméli, hogy a vasutasok is meglátják ezt, és tesznek annak érdekében, hogy a menedzsment merjen cselekedni.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az egyeztetés után elmondta: a vasúttársaságoknak nincs anyagi lehetősége a VDSZSZ irreális követeléseinek teljesítésére. Reméli, hogy a szakszervezeti tagok is belátják, nincs értelme sztrájkolni.