A Gyurcsány-show csak a kezdet a Fidesznél
Ceglédi Zoltán politikai elemző szerint az az alapélménye a Fidesznek, hogy a saját hagyományos médiája érdemben már nem növelhető, ezért a közösségi médiában próbálják meg folytatni a nyomulást, az eléréseik növelését.
A Blikk szerint a Facebookon több mint 107 millió forintot költött el a top 20 legaktívabb belpolitikai hirdető az elmúlt egy hónapban, ennek több mint 70 százaléka a Fideszt segíti. A lap azt kérdezte az elemzőtől, hogy miért kapcsolt rá az online kampányolásra a kormány?
– Az az alapélménye a Fidesznek, hogy a saját hagyományos médiája érdemben már nem növelhető, ezért a közösségi médiában próbálják meg folytatni a nyomulást, az eléréseik növelését. Mindkét oldalra igaz ugyanakkor, hogy tartalékolják a lőszert, kivárnak, hiszen az ellenzék nem tudja még, kit küld csatába, így a Fidesz sem tudja, kire kell lőni – mondta Ceglédi a Blikknek. A milliós elérésű hirdetés, a „Gyurcsány-show”-t és Karácsony balfékezése a nulladik fázis, jó eséllyel Karácsony Gergellyel kell megküzdeniük. De azért gyurcsányoznak, mert ő állandó szereplője az ellenzéknek, és van erre kipróbált panel. Olyan ez, mint amikor egy nagy versenyre készül a sportoló, és most tart az alapozásnál. Nem tudja, mi lesz a taktikája, de azt igen, hogy reggel futni kell, és délután súlyt emelni. A Fidesznél ez a gyurcsányozás.
A elemző szerint a Facebook-kampánnyal a Fidesz a saját köreiben maximalizálja az eléréseket. – De hogy ki nyer, az a személyes elérésen és a tartalmi üzeneten múlik majd. Kevés azt mondani Facebook-hirdetésekben, hogy ezek lopnak, azok meg kilőtték a szemeket – mondta Ceglédi Zoltán.
(Kiemelt kép: Fidesz-reklám, „Gyurcsány show", forrás: Facebook)