25 ezren bicikliztek a bringás Budapestért
A szervezők és rendőrök szerint 25 ezren voltak a vasárnapi I bike Budapest bringás felvonuláson, 10 kilométeren kígyózott a menet. A Magyar Kerékpárosklub által szervezett örömtekerés és demonstráció célja, hogy olyan város legyen Budapest, ahol gyerekektől idősekig bárki biciklire tud ülni.
A legfrissebb forgalmi adatokból látszik, hogy Budapest lakói idén is többen közlekednek biciklivel, mint egy éve. A Kerékpárosklub azt szeretné, hogy a város bringabarát fejlesztése végre vegye fel a lakói tempóját, ne legyenek útfelújítások kerékpárosbarát fejlesztés nélkül.

A városligeti bringaemelést most a legsürgetőbb biciklibarát fejlesztésekért tartották.
Ilyen a felújítás alatt álló Lánchíd forgalomcsillapítása, közösségi, kerékpáros- és gyalogosbarát kialakítása. A rakparton is meg kell épülnie a megígért – és hírek szerint elmaradó – rakparti kerékpársávoknak, és óriási hiba lenne megszüntetni a városligeti Olof Palme sétányt. Utóbbit annak ellenére szüntetnék meg a Liget átalakításakor, hogy több ezren kerékpároznak itt naponta, így a város egyik legfontosabb (és legjobb) bringás ütőere.
A Magyar Kerékpárosklub szerint a város jövőjét meghatározó nagyberuházások mellett minden útfelújítás része kellene legyen kerékpársávok kialakítása, a forgalom csillapítása, a lakóutcák védelme az átmenő autóforgalomtól, és a sebesség csökkentése.