Még a végén a mesterséges intelligencia menti meg a Földet az emberektől
Sikeresebben kezelheti a mesterséges intelligencia a fenntarthatóságot az embereknél egy nemzetközi kutatás szerint.
Sikeresebben kezelheti a mesterséges intelligencia a fenntarthatóságot az embereknél, egy nemzetközi kutatás szerint a megkérdezettek 84 százaléka úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb előrelépést érnének el a fenntarthatósági és társadalmi célok felé a mesterséges intelligencia segítségével, sőt 61 százalékuk szerint a mesterséges intelligencia ott is sikeres lesz, ahol az emberek kudarcot vallottak – írta az MTI.
A megkérdezettek 78 százaléka szerint a cégek nem tesznek elég erőfeszítést a fenntarthatósági és társadalmi problémák megoldása érdekében, miközben az üzleti vezetők 96 százaléka úgy véli, hogy az emberi előítéletek és érzelmek gátolják a megfelelő döntéseket.
Az amerikai Oracle és Pamela Rucker, a Harvard Professional Development intézet tanácsadója és oktatója által készített tanulmány szerint az emberek világszerte gyorsabb eredményeket szeretnének látni a fenntarthatóság és a társadalmi problémák megoldásában, és azt várják a vállalkozásoktól, hogy jó példával járjanak elöl. A 15 ország több mint 11 000 fogyasztójának és üzleti vezetőjének részvételével készült tanulmány szerint az emberek megelégelték, hogy nincs jelentős előrelépés a környezetvédelmi és a társadalmi problémák kezelésében, és úgy vélik, hogy a technológia segíthet a vállalkozásoknak sikerre vinni azt, amiben az emberek kudarcot vallottak.
Az Oracle közleményében idézi a tanácsadót, aki elmondta:
„Az eredmények azt mutatják, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel kötnek üzletet és dolgoznak olyan szervezetekkel, amelyek felelősségteljesen viselkednek a társadalommal és a környezettel szemben."
Jürgen Lindner, az Oracle egyik alelnöke hozzátette, az üzleti vezetők tisztában vannak a fenntarthatóság fontosságával, mégis gyakran abban a téves feltételezésben élnek, hogy vagy a nyereséget vagy a fenntarthatóságot kell előtérbe helyezniük. „Pedig az igazság az, hogy ez nem egy zéróösszegű játszma. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amelyekkel a szervezetek nemcsak a közösségeket és a környezetet támogathatják, hanem jelentős bevételnövekedést, költségmegtakarítást is elérhetnek" – fejtette ki.
A kutatás szerint az emberek elsősorban
- az egészségesebb életmód kialakításában,
- a bolygó megmentésében és
- a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése területén szeretnének nagyobb eredményeket látni.
A megkérdezettek 39 százaléka szerint azért nem elég gyors a pozitív változás, mert a rövid távú nyereséget sokan fontosabbnak tartják, mint a hosszú távú előnyöket, 37 százaléka szerint pedig az emberek túl lusták vagy önzők ahhoz, hogy segítsenek megmenteni a bolygót.
A vállalati vezetők több mint 90 százaléka véli úgy, hogy a környezeti és a társadalmi egyenlőségre irányuló programok nagyon fontosak a cég sikere szempontjából, a három legfontosabb előnyként a márka erősítését (40 százalék), a termelékenység növelését (39 százalék) és az új ügyfelek szerzését (38 százalék) jelölték meg. Ugyanakkor azt is gondolják, hogy az emberi elfogultság és az érzelmek gyakran elvonják a figyelmet a végső céltól, és 89 százalékuk úgy véli, hogy azok a szervezetek lesznek hosszú távon sikeresek, amelyek a technológiát használják a fenntarthatóság megoldására.
(Kiemelt kép: Egy résztvevő sétál el egy bináris kódokkal dekorált fal előtt a nemzetközi mesterségesintelligencia-konferencián (WAIC) Sanghajban, 2021. július 8-án. Fotó: Qilai Shen / Bloomberg)