Jöhetnek a reklámok a Netflixre is?
Nagyjából 100 millióan használhatják ingyen a szolgáltatásaikat a jelszómegosztás miatt.
A Netflix egy évtized óta először veszített előfizetőket, egész pontosan 200 ezret. Ez messze van attól a 2,5 millió újabb előfizetőtől, amelyet a vállalat még három hónappal ezelőtt jósolt. Érdemes megjegyezni, hogy a Netflix részben az ukrajnai orosz invázió miatt veszített előfizetőke (700 ezret), miután leállította szolgáltatásait Oroszországban. A Netflix azonban még ezt a számot figyelmen kívül hagyva is jóval elmaradt a várakozásoktól.
A Netflix becslése szerint nagyjából 100 millió néző használhatja ingyen a szolgáltatást, ezért a cég jelszómegosztás elleni rendszert fog bevezetni, ami globálisan körülbelül egy évet venne igénybe.
A cég vezérigazgatója, Reed Hastings a The Next Webnek elmondta, hogy a vállalat most már nyitott a reklámokkal támogatott előfizetésekre, miután évekig ellenezte azokat:
„Azok, akik követték a Netflixet, tudják, hogy ellenzem a reklámozás bonyolultságát, és nagy rajongója vagyok az előfizetések egyszerűségének. De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének, és annak is van értelme, hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének és elviselik a reklámokat, azt kapják, amit akarnak.”
Bár a streamingszolgáltatásoknál megszokott, hogy reklámokkal támogatott előfizetést is kínálnak, ez drámai váltás egy olyan vállalat számára, amely a reklámok hiányát tette védjegyévé. Hastings az elmúlt években többször is cáfolta a Netflix reklámokkal támogatott modellre való áttéréséről szóló spekulációkat.
(Kiemelt kép: illusztráció. Fotó: Olivier DOULIERY / AFP)