Sakkfeladvány: vezér nélkül támad a sötét és 3 lépésben mattot ad. Rájön 20 másodperc alatt, hogyan?

A mai sakkfeladvány megfejtésekor ön a sötét oldalon van és győzelmet arat annak ellenére, hogy a vezér (azaz a királynő) már lekerült a tábláról.

2024. december 10., 14:23

Szerző:

Ezen a kedden új sakkfeladvány közlésével invitáljuk olvasóinkat egy kis agytornára, ezúttal újra a Chess.com játékával. Az alábbi virtuális, de interaktív sakktáblán ön a sötéttel játszik és ha jól taktikázik, 3 lépésben mattot tud adni a világosnak. A legdörzsöltebb sakkmestereknek pár másodperc is elég a feladvány megoldásához, de ha önnek 20 másodperc alatt sikerül anélkül, hogy igénybe venné a játék által felajánlott segítséget, már akkor is nagyon büszke lehet magára! Alább talál egy visszaszámlálót, ha van kedve időre játszani, indítsa be! Maga a sakkfeladvány az óra alatt található.

Sakkfeladvány: a sötét 3 lépésben mattot ad

Ön a sötéttel játszik és ön következik. Nos, mi az első lépése?

A megoldást az oldal alján találja

 

Mindig oda szoktunk tenni valami helykitöltőt a feladványok alá, hogy nehogy valaki véletlenül túl hamar meglássa a megfejtést. Ez most sincs másként, álljon itt egy random zenei videó, ami alatt megtalálja, hogy melyik három lépés vezeti győzelemre a sötétet a fenti feladványban!

Itt a megfejtés

A következő 3 lépésre van szüksége a sötétnek a győzelemhez:

  1. A bal alsó sarokban álló bástya először is a h8-ról a h2-re lép, hogy sakkot adva védekező-menekülő lépésre kényszerítse a világos királyt. A király már csak azért sem támadhat vissza, mert a h2-re kerülő bástyát a g4-en álló huszár védelmezi. A király nem üthetné le a bástyát, mert akkor sakkba lépne, így a g1-re menekül.
  2. De a g1-en se ácsoroghat sokáig nyugalomban a világos király, mert itt meg a másik sötét huszár ad neki sakkot az e5-ről az f3-ra lépve. A világos király tehát kénytelen továbbmenekülni, át a g1-ről az f1-re. Ön már nyilván tudja, hogy itt mi vár rá...
  3. A harmadik lépésben a sötét úgy tud mattot adni, ha a h2-en parkoló bástya újra aktivizálja magát és üti a f2-n álló gyalogot. Ezzel a világos király opciói végleg elfogytak, nem tud hová menekülni, hiszen a lehetséges mezők egyik felén az f2-re került bástya ütné, a másik felén pedig az f3-on álló huszár. Ezzel a lépéssel tehát véget ért a játék, megvan a matt.

Köszönjük, hogy velünk játszott! Ne feledje, várjuk vissza holnap is, amikor egy más típusú rejtvénnyel jelentkezünk majd!

(Kiemelt kép: Chess.com)