Tudatos fogyasztónak lenni: a Lidl most segít

A transzparencia egyre fontosabbá válik a termékek, különösen az élelmiszerek eladhatóságában. Több sikeres külföldi példa hatására a Lidl hazai áruházaiban is felismerték, hogy eladásösztönző hatása van annak, ha találkozhatunk a termelő nevével és arcával.

2012. november 27., 12:42

Egyre több fogyasztó értékeli pozitívan, ha a terméket hazai termelő állította elő: ennek is köszönhető, hogy az elmúlt öt évben a Lidl például 34-ről 52 százalékra emelte termékkínálatában a magyar termékek részarányát 154 hazai üzletében – írta a

HVG.

Persze van még hova fejlődni: egy biotermékeket forgalmazó bajorországi projektben a fogyasztók a termék teljes útját végigkísérhetik, ha a csomagoláson található kódot beütik egy megadott honlapon. „Magyarországon is elindultunk ezen az úton, több hazai termelő arcával és nevével találkozhatnak vásárlóink áruházainkban” – mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.

„A termék transzparencia nem divat, hanem jogos igény a vásárlók részéről, amire egyre nagyobb hangsúlyt kívánunk fordítani a jövőben”- tette hozzá Grósz Jenő. Jelenleg 202 magyar beszállító közel 700 terméke szerepel a Lidl hazai áruházaiban, azaz mintegy 50 százalékkal több magyar termék jelent meg a polcokon az elmúlt öt év során, ezért is fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, honnan származik az élelmiszer, amely a kosarukba kerül.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.