Kiskorúaknak szóló reklámok miatt bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Maspex Olympos Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a KUBU – A FOCI BAJNOKAI nevű nyereményjátékának népszerűsítése során, ezért a hivatal 4 500 000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

2014. január 15., 12:36

A vállalkozás 2012. április 2. és 2012. június 24. között a KUBU – A FOCI BAJNOKAI nevű nyereményjátékát népszerűsítő reklámokban olyan üzeneteket fogalmazott meg (pl. „Légy te is a foci bajnoka!”, „Gyűjtsd a kódokat a bajnokok ajándékaiért!”), amikben a 14. életévüket be nem töltött kiskorúakat közvetlenül szólított fel promóciós termékének megvásárlására. A játék során a KUBU italokon megjelenő világító matricákon megtalálható kód feltöltésével a hetente megrendezett sorsolásokon különböző tárgyakat (arcfestő, sporttáska, ugrálólabda stb.), köztük egy LCD televíziókészüléket lehetett nyerni.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyrészt nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg, azokban közvetlen vásárlási felhívást téve közzé, másrészt nem minden reklámban hívta fel a figyelmet arra, hogy a megnyerhető ajándékok csak korlátozott számban érhetők el. A GVH bírság kiszabását is indokoltnak látta, ezért a vállalkozást 4 500 000 Ft megfizetésére kötelezte.