Egyre tudatosabban keresik a hazai termékeket a csehek

Egy friss felmérésben 53 százalékuk mondta fontosnak a származási helyet az egy évvel korábbi 42 után.

2012. augusztus 17., 06:35

A tanulmány szerint leginkább az idősebb generáció az, amely keresi a hazai élelmiszereket Csehországban. Piaci elemzők szerint ebben nagy szerepe van azoknak a botrányoknak, amelyek a lengyel élelmiszerek problematikus minősége kapcsán robbantak ki az utóbbi hónapokban.

A trendre a cseh kereskedelem is reagál: a mezőgazdasági minisztérium kezdeményezésére az üzletekben rövidesen külön polcokon, illetve speciálisan megjelölve árusítják majd azokat az élelmiszereket, amelyek származási helye Csehország, s ezen belül is kiemelik az adott régió termékeit.

Egy statisztika szerint a cseh háztartások 45 százaléka hipermarketekben szerzi be a szükséges élelmiszereket, míg 25 százalékuk a diszkontüzletekben. A szupermarketekben az emberek 18 százaléka, míg kisebb üzletekben 18 százalék vásárol rendszeresen élelmiszert.

14:29

Miközben a májusi infláció már a kitűzött célsávban van, a szakértők szerint korántsem lehet hátradőlni. A jegybank szerint csak 2027-re stabilizálódhat a helyzet úgy, hogy a 3%-os cél ne csak pillanatnyi eredmény legyen.