Lényegesen kevesebb autó talált gazdára idén Európában

A legnagyobb visszaesést Horvátországban mérték.

2020. december 23., 10:23

Szerző:

Arról számolt be az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) hogy 2020 első 11 hónapjában mintegy 9 milliót ér új személyautót ékesítettek, ami az előző esztendő hasonló időszakához képest 25,5 százalékos visszaesést jelent – írja a hvg.hu.

A legnagyobb visszaesést Horvátországban mérték. A horvátoknál 2020 első 11 hónapjában mindössze 33 953 új autót adtak el, és ez 42,4 százalékos csökkenést jelent a 2019-es adatokhoz képest. Bulgáriában és Portugáliában egyaránt 36,4 százalékkal mérséklődtek az eladások, Spanyolországban pedig 35,3 százalékkal romlottak az eladási mutatók.

A legnagyobb piacú európai országok közül Olaszországban 29, Franciaországban 26,8, Németországban pedig 21,6 százalékkal kevesebb új személyautó fogyott.

A legkisebb visszaesést Litvániában (16,2 százalék), Svédországban (16,4 százalék), illetve Dániában (16,5 százalék) regisztrálták.

Magyarországon az idei év első 11 hónapjában a tavalyi év hasonló időszakában feljegyzett 141 761 helyett csak 115 307 új autót adtak el, ami 18,7 százalékos visszaesést jelent.

 

 

Már rögtön az első negyedévben elérte az egész évre tervezett hiánycél 58 százalékát a kormány, aminek két legfőbb oka a 13. havi nyugdíj kifizetése, valamint a magas hozamú inflációkövető lakossági állampapírok után fizetendő kamatok voltak. Ebből adódóan a költségvetés kiigazítása elkerülhetetlen, amit minden bizonnyal a lakosság is megérez majd.

Amióta csökken az infláció és az alapkamat, azóta egyre olcsóbbak a lakáshitelek is. A Bankmonitor szakértőinek ezért mind többen teszik fel a kérdést: meddig folytatódik a kamatcsökkenés, mikor érjük el a 2 évvel ezelőtti kamatszintet? A válasz azonban sajnos nem az, amit sokan várnak.