A Végtelen Budapestre is megérkezett

A felsőkategóriás gépkocsik piaca hamarosan egy újabb típussal bővül: májustól Magyarországon is árusítják a japán Infinitit. A huszonegy éve indított márka meghódította világot, már minden kontinensen kapható. Eladhatóak-e manapság is a sok tízmilliós álom autók? Vagy esetleg már ebben a szegmensben is csökkent a kereslet? Ferrari és Jaguár kereskedőket kérdeztünk.

2009. március 30., 16:13

Infiniti – Végtelen, hirdeti a design csodának beharangozott új japán autó elnevezése. A márka az elmúlt években fokozatosan vette be egymás után a kontinenseket. Európa az utolsó meghódítandó piacot jelentette a gyártó számára a térképen. Tavaly ősszel nyitották meg Svájcban európai képviseletüket, mára tíz országban 16 szalont működtetnek, de az év végére már 16 országban 35-t szeretnének elindítani – sorolta Juergen Schmitz az európai régió menedzsere. Mintha nem is lenne gazdasági világválság, annyira dinamikus és optimista volt minden kijelentése.

Gablini Gábor, az Infiniti forgalmazója kevésbé szakadt el a valóságtól. Visszaidézte, hogy tavaly ősszel sokan kérdezték - Jó ötlet-e éppen most belevágni egy felsőkategóriás autómodell forgalmazásába? De akkor már két éve folytak a tárgyalások. Ráadásul a Gablini kínálatba - a Nissan, a Peugeot, a Kia, és a Suzuki szervizelés mellé - illett az elegáns Infiniti. Nem szerette volna kihagyni a lehetőséget. A márciusban aláírt szerződés szerint 2014-ig kapta meg a márkaforgalmazás jogát, Magyarországra kizárólagosan. 2009-ben 80-100 autót, később évi 200-300 gépkocsi értékesítését tervezi.

Lesz- kereslet?

A legnagyobb kérdés jelenleg, hogy lesz-e vajon kereslet egy ismeretlen márkára, amikor a kedvelt, bejáratott autók iránti igény is rohamosan csökken. Gablini Gábornak nincsenek kétségei. Ezt a szegmenst nem érte el a válság, és várakozása szerint nem is fogja.

– Akik több tízmilliós autókat vesznek, olyan iparágakban dolgoznak, ahol nem lesz érezhető a recesszió. Innováció, kutatások, informatika, külföldi megbízások. Az ő munkájuk fogja a válság sújtotta iparágakat fellendíteni. Lesz pénzük új autóra – érvel.

Ferrarit várólistáról

Kivácsiak voltunk, hogy a luxus autók piacán dolgozó más kereskedők mit gondolnak ugyanerről? A Ferrararit és a Maseratit értékesítő Warm-Up Kft pr vezetője Csányi Róbert egyelőre semmit nem érzékel a lanyhuló keresletből. Tavaly év végén mutatták be a Ferrari legújabb típusát, a Californiát. Aki ilyet szeretne venni, feliratkozhat a várólistára. Legközelebb jövő júniusban ülhet először a vágyott álomautóba, hamarabb nem elérhető. Mindezt nagyjából a 12 milliós előleg kifizetésével, majd átvételkor ki kell egészíteni az 150 ezer eurós, közelt hatvan milliós vételárat. Tavaly közel harminc autót értékesítettek, az eddigi értékesítési adatok semmilyen eltérést nem mutatnak a korábbiakhoz képest.

Nem így áll a helyzet a Jaguárt és a Land Rovereket forgalmazó importőr kereskedésében, ahol visszaesésről számoltak be. Nusser Judit igazgatóhelyettes szerint az első negyedév máris rosszabb mint tavaly ilyenkor. 2008-ban 71 Jaguárt adtak el, idén eddig 6 lelt gazdára. Land Roverből 173 darabot értékesítettek, idén 29 –et. Ő úgy látja, hogy az embereket kivárásra ösztönzi ez a nehezedő időszak. Nem hoznak vásárlói döntéseket, még azok sem, akiknek volna rá pénzük.