A semmibe épít gyalogoshidat a kormány

A legrosszabb helyre építene gyalogoshidat a kormány. Látványos gyalogoshídról és 2014-re felújított várbazárról beszélt Fellegi Tamás nemzeti erőforrás miniszter a TV2 Tényeknek.

2011. január 17., 15:47

Idén elkezdik a különleges Bolyai híd előkészítését, amely a Petőfi és a Lágymányosi híd között fog kanyarogni a Duna fölött. Fellegi Tamás nemzeti erőforrás miniszter a

TV2 Tényeknek azt nyilatkozta, hogy az Új Széchenyi Tervből erre is lesz pénz.

A gyalogoshídban egy kisebb városközpontot rejtett el Finta József, a tervek megálmodója. A többszintes hídon lesznek éttermek, kávézók és üzletek is. A budai oldalon az ELTE és a BME épületei közt érne partot, míg a szemközti oldalon - szintén az Új Széchenyi Terv forrásaiból - egy új koncert- és konferenciaközontot is építenek a Nemzeti Színház mellé, írja a Tények weboldala. Finta József azt mondta a hírportálnak, hogy évek óta tervezi egy ilyen egyedülálló centrum létrehozását.

Széchényi elköltözik?

Az erőforrásminiszter Fellegi azt is elárulta a Tényeknek, hogy a romos várnegyedet és a várbazárt is felújítják, az utóbbi 2014-re elkészülhet. Az átfogó rekonstrukciónak a része lenne az Országos Széchényi Könyvtár elköltöztetése is, és az intézmény éppen a gyaloghíd mellé kerülne - írta az Index.

A legrosszabb helyre

Az

Egy nap a városban szakblogszerint a lehető legrosszabb helyre építi a hidat a kormány. Azt írták: "az elmúlt hetekben sokat tanulmányoztam Budapest városfejlesztési koncepcióit, és szinte mindegyiknek hangsúlyos eleme volt valamilyen belvárosi gyalogoshíd. A szakértők szerint pompás lenne, ha ilyesmi épülne a Lánchíd meg az Erzsébet híd közé: a Vigadó tértől indulhatna és valahol a Várkert bazárnál futhatna be. Egy ilyen építmény óriási ajándék lehetne a budapesti idegenforgalomnak, mert a pesti oldal nyüzsgéséből átterelhetné a turistákat a budai nyugalomba, ahol egy felújított Várkert bazárt meg egy új életre keltett Budai vár fogadná a vendégeket".

Szóval elég izgatottan kattintottam a hírre - írta a blog - , de pár másodperc múlva inkább ideges lettem: kiderült, hogy Fellegi Tamás nemzeti erőforrás miniszter Finta József értelmezhetetlen tervét, a Bólyai hidat tervezi megvalósítani a Széchenyi Terv keretében.

Hogy mi ezzel a baj? Hát hogy a tervezőikon egy nehezen magyarázható elképzelése szerint a híd a Petőfi és a Lágymányosi közt helyezkedne el, tehát valahol

itt.

Na és mi van itt? Hát semmi. Nincs egyetlen olyan építmény sem, ami indokolná a gyalogoshíd megépítését, nincs a két parton semmi, ami okot adna a több milliárd forintos beruházásra. Ráadásul ennek belátásához nem is kell komolyabb szakértelem. Amikor elmeséltem ismerőseimnek a hírt, szinte mindannyian ugyanazt kérdezték: oda? Minek? Amikor volt pár hónapja egy esélylatolgatás a gyalogoshíd majdani helyéről a HG.hu-n, akkor is ez a verzió kapta a legkevesebb pontot. Sőt, az olvasó szavazatok alapján is az utolsó előtti helyen végzett.

Vegyük csak át, mi a probléma: a budai oldalon az egyetemi városrész és az Infopark van, amik nappal élnek, hiszen diákok és dolgozók nyüzsögnek benne. Azért vannak ott, mert arra van dolguk, nem azért, mert épp ráérnek, vagy mert ott jó nekik: ők nem szelik keresztül-kasul a várost, reggel megérkeznek, délután menekülnek a különösebb koncepció, rendezőelv nélkül épült kamuvárosból.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.