Tendenciák a hetilappiacon: a 168 Óra mutatói a legjobbak
Egyedül a 168 Óra tudta növelni eladott példányainak számát a közéleti-politikai-gazdasági hetilapok piacán: az elmúlt 3 hónapban a versenytársak átlagához képest több mint 12 százalékponttal jobban teljesített.
A Matesz által kiadott 2011. III. negyedévi terjesztési adatok alapján a 168 Óra hetilapnak 2,73 százalékkal nőtt az eladott darabonkénti árus példányszáma a II. negyedévhez képest.
A darabonkénti értékesítés visszaesése ebben a piaci kategóriában (Heti Válasz, Figyelő, HVG, Magyar Demokrata, Vasárnapi Hírek) az elmúlt az előző negyedévhez képest közel 16%-os volt.
Az eredmény akkor különösen kiemelkedő, ha figyelembe vesszük, hogy 168 Óra összes értékesített példányszáma is nőtt július-szeptemberben ebben, amivel egyedülálló eredményt ért el a piaci szereplők között.
A 168 Óra mögött a második és harmadik helyet elfoglaló Heti Válasz és Vasárnapi Hirek is 7-8%-ot bukott. Az átlagos visszaesés ebben a kategóriában közel 12% volt az elmúlt
egy évben. A legnagyobb visszaesést – mint minden mérési kategóriában – itt is a Magyar Demokrata szenvedte el.)
A darabonkénti értékesítés visszaesése a többi vizsgált lapnál 13,3%-ot tett ki, ezen belül a Magyar Demokrata bukta a legtöbbet: 39%-ot (!). Szintén alulteljesített a Figyelı (-14%) és a
HVG (-13%). A legkisebb csökkenést a Vasárnapi Hírek könyvelhette el, 7%-ot. A vizsgált hetilapok átlagához képest tehát a 168 Óra ebben a vonatkozásban 16 százalékponttal
jobban teljesített és a második legjobb eredményt produkáló Vasárnapi Híreknél is 10 százalékponttal lettünk jobbak.
A HVG után a 168 Óra előfizetéses példányszáma a legmagasabb (7760 db), a 168 Óra elıfizetıi darabszáma
6,3%-kal esett, igaz a többi lapé átlagosan csak több mint 10%-kal. A legjobban a Vasárnapi
Hírek teljesített, itt a csökkenés mértéke „csak” 5,5%, a legrosszabb adattal a Magyar
Demokrata „büszkélkedhet”, ık 12,8%-nyi elıfizetıt vesztettek egy év alatt.
Az elıfizetık aránya az összes értékesített példányból szintén a HVG esetében a legmagasabb
(73%), a Figyelı és a Magyar Demokrata esetében ez az arány 45-50% körül mozog, míg a 168
Óra 38%-os arányával csak a Heti Választ (33%) és a Vasárnapi Híreket (1% alatt) elızi meg.
A darabonkénti eladást vizsgálva a Vasárnapi Hírek eredményei (32.000 db felett) kiugróak a
többi laphoz képest. Ezt nem számolva még a HVG 16.000 db-ot közelítı eladási adatai
figyelemre méltóak. A 168 Óra hasonló adata (12.141 db) meghaladja a Heti Válaszét (10.104),
Magyar Demokratáét (~5.800), és a Figyelıét (~4.100).
Az összes aktívan vásárolt példányszám a 168 Óra esetében 19.983 db volt 2011. harmadik negyedévben. Ennél magasabb értéket ért el a HVG (61 ezer felett), és a Vasárnapi Hírek (32
ezer felett). Az összes értékesített példányszámunk 20.185 darab volt.
A remittenda gazdálkodást vizsgálva is azt állapíthatjuk meg, hogy a vizsgált körben a 168 Óra
remittenda darabszáma csökkent a legintenzívebben (9.360-ról 8.467 db-ra, -9,5%), míg a
Figyelı, HVG, Vasárnapi Hírek remittendája még nıtt is ebben az idıszakban. Ez az utcai
terjesztésre átadott példányszám folyamatos korrekciója és ezzel együtt a nyomott példányszám
csökkentésének eredıje. A remittenda csökkenésének átlagos mértéke a vizsgált körben 1%-os
volt az elmúlt egy évben.
2011. 11. 16.
jpl