Különlegességek a Zeneakadémián a Dohnányi bérlet szombati előadásán

2019. február 23., 15:00

Szerző:

2019. március 02., 19.30

Műsoron:

Haydn: 46. H-dúr szimfónia 

Csemiczky: Hegedűverseny

Mendelssohn: Lauda Sion Salvatorem op.73.

Közreműködik:

Szutrély Katalin – szoprán

Balogh Eszter – alt

Komáromi Márton – tenor

Najbauer Lóránt – basszus

Kokas Katalin – hegedű

Purcell Kórus

Vezényel: Vashegyi György

Az este nyitószáma Haydn Sturm und Drang korszakából származó 46. H-dúr szimfóniája, mely Haydn egyetlen szimfóniája ebben a XVIII. században szokatlannak számító hangnemben. A darab Esterházy Pál herceg megbízásából született, akinél Haydn haláláig „Kapellmeisterként” tevékenykedett.

Ezt követően korunk egyik vezető zeneszerzője, Csemiczky Miklós 2017-ben bemutatott hegedűversenyét hallhatják Kokas Katalin szólójával.

A koncert utolsó számaként felcsendülő Mendelssohn-mű kétségkívül a szerző egyik legjelentősebb egyházzenei kompozíciója. A darab Aquinoi Szent Tamás Festum Sollemnitas Sanctissimi Corporis et Sanguinis Christi című, Úrnapi szövegének egy részletét, a Lauda Siont veszi alapul. Az est karmestere, Vashegyi György így ír a darabról: „A záró Lauda Sion – mely számomra a 19. századi katolikus miszticizmus egyik legszebb kompozíciója – ugyanakkor mindezen megelőző stílusok összegzése, s egyben határozott továbblépés is a (nem csak német) nagyromantika felé: hangvétele egyértelműen előrevetíti Brahms, Bruckner, Wagner és Liszt zenéjét, ugyanakkor Verdi Requiemjét is. Remélem, hallgatóink is egyetértenek majd velem abban, hogy e harminc perc hosszúságú remekmű önmagában méltón képvisel mindent, ami Mendelssohn művészetében csodálatra méltó és felemelő.”

Sztártudósok, influenszerek és frissen megválasztott polgármesterek is összecsapnak a tizedik Brain Bar jövőfesztivál színpadán, olyan témákat vitatva meg, mint a marihuána fogyasztása vagy az eutanázia. Szeptember 26-27-én a Magyar Zene Házában 200 előadó és 120 program inspirálja az érdeklődőket arra: legyenek ők is tevékeny résztvevői a jövőjük alakításának.

Egy gúnyos dalocska vezette el őt saját zsidósága felfedezéséhez. A vallás aztán komoly szerepet játszott az életében, segítségével közelebb került önmagához és a világhoz – többek között ez derült Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezőjéről. Réczei Tamás Dobd be magad! című műsora exkluzív módon csak a 168.hu felületén látható, ne hagyja ki!

A rendező arra vágyik, hogy a munkája valamiféle hatást keltsen, ellenkező esetben nem sok értelme van bármit csinálni. Hogy a politika a jelenlegihez hasonló szintű feszültséget kelt majd a színházban arra nem számított – többek között derült Réczei Tamás Dobd be magad! című, exkluzív módon csak a 168.hu felületén látható műsorából, melynek vendége Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezője volt. Ne hagyja ki!

Bár édesanyja személyes ambícióját valósította meg azzal, hogy balettot tanult, ezt egyáltalán nem bánja. Hiszen rengeteg mindent tanult a tánctól, amit a szakmai pályafutása során is kiválóan képes hasznosítani. Többek között erről beszélt a Réczei Tamás vezette Dobd be magad! című műsor vendégeként Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezője. Az aktuális epizód exkluzív módon csak a 168-on tekinthető meg, ne hagyja ki!

Székely Kriszta az első diplomáját klasszikus balett szakon szerezte, majd 2015-ben színházrendezőként végzett Székely Gábor és Bodó Viktor osztályában. A budapesti Katona József Színház rendezője kalandos életpályát tudhat maga mögött, amiről a kizárólag a 168.hu felületén látható, Dobd be magad! című műsorban beszélt részletesen. Ne hagyja ki!