Szavazásra buzdít a Facebook is
Szavazásra buzdítja brit felhasználóit a Facebook nevű közösségi oldal – írta az MTI. A szájt egynapos akciója során minden bejelentkező angol tagjától megkérdezte: regisztráltak-e már a választási bizottság honlapján. Nagy-Britanniában ugyanis csak az vehet részt a voksoláson, aki előzetesen elektronikusan is elvégezte e szükséges lépéseket.
"Egyedülállóan alkalmasak vagyunk a még nem regisztrált választók elérésére" – mondta Richard Allan, a Facebook üzletpolitikai igazgatója. A közösségi oldalnak 34 millió brit felhasználója van.
A brit választási bizottság reményei szerint ezzel az akciójukkal sikerül megszólítaniuk a választásoktól nagy számban távol maradó, apolitikus 18-24 éves korosztályt is. Nagy-Britanniában a legutóbbi választáson, 2005-ben történelmi mélyponton volt a lakossági részvétel: mindössze 61,4 százalék adta le a voksát.