Sikerrel vonta be az oktatásba a bevándorlókat az EU, működik az integráció
Mind az alap-, a közép- és a felsőfokú oktatásban nagy arányban vannak a nem EU-tagországból származó 25-54 éves felnőttek - derül ki az Eurostat friss, 2018-as adatokra épülő jelentéséből.
Az alapfokú oktatásban a végzettek 34,8 százaléka nem EU-tagállamban született (narancssárga), a középiskolai oktatásban résztvevő bevándorló felnőttek aránya 34 százalék, a felsőfokú oktatásban pedig 33,1 százalék.
Fontos kiemelni, hogy az Eurostat a migrációt és a migránsok kifejezést a statisztikában szakkifejezésként, nem pedig a magyar kormányhoz hasonló pejoratív értelemben használja. Migránsnak számít ebben az értelemben akár egy amerikai, egy kínai vagy egy orosz felnőtt is, akik valamelyik EU-tagállamban iratkoztak be oktatásra.
Tehát nem csak szírekről, kurdokról, irakiakról, afgánokról és más menekültekről készül a statisztika. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a tapasztalatok szerint utóbbiak alkotják azt a népes tábor a felnőttek körében, akik az alapfokú, azaz 8 vagy 9 osztályos képzést végezték el.
Az oktatásban kimutatható magas részvételi arány azt mutatja, hogy ezen a területen jól működik a bevándorlók európai integrációja. Az alapfokú oktatással elsősorban az adott tagország nyelvét, történelmét ismerik meg a bevándorlók, ezt követően lehetőségük nyílik szakmát is tanulni.