Mit kell tennem, ha a határon átnyúló szolgáltatást szeretnék végezni Ausztriában?

Nem minden cég szeretne saját vállalkozást indítani osztrák telephellyel. Annak is megvannak azonban a szabályai, hogyan nyújthat szolgáltatást a magyar vállalat, vállalkozó (ideértve az egyéni vállalkozót is) magyar cégként Ausztriában. Dr. Berényi Ferenc az alábbiakban betekintést enged a legfontosabb feltételekbe.

2014. október 1., 12:56

Elsőként azt kell megvizsgálni – mondja szakértőnk –, hogy az adott szakma az un. kötött szakmák körébe esik-e (általában ide tartoznak az építőipari szakmák, de a vendéglátás is). Ha igen, úgy a céget (vállalkozást, vállalkozót) minősíttetni kell Ausztriában az illetékes hatósággal, ami az Ausztriában folytatandó tevékenység jogi alapját teremti meg. Az engedélykérelem jóváhagyása esetén (ez természetesen nem automatikus) a vállalkozás bekerül a szolgáltatók regiszterébe, és bárki ellenőrizheti, hogy jogosult-e Ausztriában szolgáltatást nyújtani, és ha igen, melyik szakmában. Nem kötött szakmák esetén (ilyen pl. a kereskedelem) ilyen minősítésre nincs szükség, a szolgáltatás kötöttségek nélkül nyújtható.


A szolgáltatás nyújtása általában munkavállalók kiküldetése útján valósul meg, amely esetben minden szakmában figyelni kell arra, hogy a kiküldetésre kerülő dolgozók el legyenek látva a jogszabályokban meghatározott okmányokkal (ezek részben magyar, részben osztrák hatósági igazolások, valamint a kiküldő cég által aláírt, és a dolgozók által is láttamozott okmányok). Az osztrák hatóságok a szükséges okmányok meglétét és szabályszerűségét rendszeresen ellenőrzik.
Szakértőnk külön felhívja a figyelmet az építőiparban az un. BUAK (szabadság- és végkielégítés-kassza) kötelezettségre is, ami az épületgépészeten kívül szinte az összes építőipari szakágra vonatkozik.

Minden eset más és más, dr. Berényi Ferenc szívesen áll az érdeklődők rendelkezésére a www.vallalkozasausztriaban.hu honlapon keresztül is.

Klikk