Klónozott abortuszplakáttal kampányol az MMI

Wall Street Journal arról ír, hogy más címszó alatt ugyan, de visszakerült Magyarországon az utcákra az az óriásplakát, amellyel eredetileg az abortusz ellen akartak mozgósítani, de amelyet az EU tavaly levetetett, mert a rá költött pénz uniós részét a nemek egyenlőségének támogatására szánták. Most viszont az MMI szervezésében az örökbefogadást reklámozzák vele.

2013. február 24., 06:51

A Patent civil mozgalom erkölcstelennek minősíti a hirdetést, mivel a tárca az anyaméhben látható magzattal azt sugallja, hogy a művi terhességmegszakítás gyilkosságnak számít, habár az eljárás a magyar jogszabályok értelmében legális. Azon kívül a szóban forgó magzat idősebb, mint 12 hetes, vagyis túl van a törvény által engedélyezett korhatáron.

A népességfogyás ellen hadakozó Orbán-kormány egyébként belevette az alkotmányba, hogy az életet a fogantatástól védelem illeti meg. Az EMMI ugyanakkor arra hivatkozik, hogy ők azt kívánják tanácsolni a nőknek, hogy inkább adják örökbe a gyereket, semmint hogy elvetessék.

Az ENSZ egyik illetékes testülete megjegyzi, hogy a kampány weboldala azt sugallja: a leendő szülők számára akar információkkal szolgálni, jóllehet leginkább az abortuszra összpontosít, és az olyan szövődményeket hangsúlyozza, mint a vérzés, a bakteriális fertőzés, a szepszis, a méh eltávolítása, stb.

A magyar lakosság lélekszáma 10 millió alá csökkent és a fiatalok csökkenő aránya még aggasztóbb. A hatalom ezért is akarja fellendíteni a gondozószülői programot, a többi közt az adminisztratív akadályok enyhítésével – írja a Wall Street Journal.