Financial Times: szabad sajtó helyett személyes bosszú

A hatalom úgy mutatja be, hogy az új adó a költségvetési egyensúlyhoz szükséges, ám az érintett cégek szerint a hatás megsemmisítő lesz rájuk nézve – írja a Financial Times. Az RTL Klub esetében pedig elemzők a különadókhoz hasonlítják, hiszen az is a külföldi cégeket sújtotta keményebben.

2014. június 12., 09:07

Az Origo-botrány kapcsán a tudósítás megszólaltatja Pethő Andrást, az ominózus Lázár-cikkek szerzőjét, aki nem gondolta volna, hogy a történet idáig jut. Egy másik munkatárs pedig, aki szintén vette a kalapját, névtelenséget kérve azzal vádolta meg a Magyar Telekomot, hogy az együttműködik a kormánnyal a sajtó elhallgattatására. Úgy fogalmazott, hogy nagy nyomás alatt álltak a Fidesz részéről, és mennie kellett egy főszerkesztőnek, mert tisztességes cikket jelentetett meg egy politikusról, ám ez csak egy hosszú folyamat legfeltűnőbb állomása volt. Most már viszont egyértelmű, hogy Magyarországon nem szabad a sajtó – tette hozzá.

Hegyi Szabolcs a Társaság a Szabadságjogokért képviseletében viszont úgy értékeli, hogy itt megint csak személyes bosszúról volt szó, nem pedig a sajtószabadság elleni módszeres támadásról. Szerinte a reklámadó célja inkább az, hogy szájkosarat rakjon a független médiára.