Orosz gigaüzlethez gyártják a vonatkocsikat Dunakeszin, 1300 milliárd euróról van szó
Életbe lépett az orosz Transmashholding és magyar partnere, a TMH Hungary Invest az Egyiptomi Nemzeti Vasutakkal kötött szerződése, amely alapján
a következő öt évben 1300 vasúti személyvagont gyártanak Egyiptomnak több mint 1300 milliárd euró értékben
- írja a Magyar Nemzet. Ezzel, úgy tűnik, beindult a már évek óta rebesgetett biznisz a Dunakeszi Járműjavítót megvásárló orosz cég és az egyiptomi vasúttársaság között. Az üzletet a magyar Eximbank és az orosz Roseximbank finanszírozza.

A cég már szerződést kötött a magyar állammal, hogy megvásárolja a nagyrészt állami kézben, kisebbrészt a dolgozói tulajdonban lévő Dunakeszi Járműjavítót.
A vasúti üzemet a magyar állam ráadásul versenyeztetés és pályázat nélkül ígérte az orosz cégnek, nemzetstratégiai érdekre hivatkozva,
ez a nemzetstratégiai érdek pedig az volt, hogy a 2016 óta tárgyalás alatt lévő egyiptomi megrendelés egy részét a Járműjavítóban gyártsák majd le. A már biztosnak vett orosz-magyar üzlet még nem zárult le, a legutolsó hírek szerint a kisebbségi tulajdonos dolgozók egyelőre blokkolják az üzletet, miközben a Stadler is bejelentkezett, hogy megvenné a magyar céget. A Magyar Nemzet cikke szerint az 1300 vagon egy részét mindenesetre már gyártják a Dunakeszi Járműjavítóban.
Az egyiptomi üzletben érdekelt Magyarország londoni nagykövete,
Szalay-Bobrovniczky Kristóf is, aki a Magyar Vagon Zrt. nevű cégén keresztül tulajdonos a TMH Invest Hungary-ben. Szalay-Bobrovniczky korábban a Századvégnél dolgozott, bajtársaként beszélt Habony Árpádról, akivel le is fényképezték Londonban 2014-ben. Szalay-Bobrovniczky felesége Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő, korábbi budapesti alpolgármester.