Vitézy Dávid kellemetlen kérdései a József nádor tér letarolásával kapcsolatban

Mi szükség van egy óriási, 525 férőhelyes mélygarázsra a belváros legszűkebb, közúton alig megközelíthető pontján, a József nádor téren? – egyebek mellett erre kíváncsi Vitézy Dávid, a közösségi közlekedés fejlesztéséért felelős miniszteri biztos a József nádor térre tervezett mélygarázs építésével kapcsolatban.

2016. március 14., 16:35

Mint emlékezetes, a József nádor téren nemrég

minden fát letaroltakaz előkészítő munkálatokra hivatkozva.

Vitézy, aki 2010-2014 között volt a BKK vezérigazgatója, Facebook-posztjában

az Inforádió cikkét linkelte, és az abban foglaltakkal kapcsolatban a következő kérdéseket tette fel:
  • Mi szükség van egy óriási, 525 férőhelyes mélygarázsra a belváros legszűkebb, közúton alig megközelíthető pontján, a József nádor téren?
  • Ha egy ilyen mélygarázs plusz parkolókapacitást hoz létre, akkor valójában vonzza a forgalmat a belvárosba, nagyobb dugót, nagyobb környezetszennyezést okoz.

Régóta ismert és alkalmazott elv (lásd pl.: Szabadság tér, Kossuth Lajos tér), hogy ha már belvárosi mélygarázs épül, akkor ugyanannyi vagy több parkolóhely szűnjön meg a felszínen – hogy érvényesül ez itt?

Hogy lehet, hogy még a József nádor téren is megmaradna (!) a felszíni parkolás a beruházó cég fenti nyilatkozata szerint?

(A József nádor tér környékén nagyrészt forgalomcsillapított közterületek, gyalogoszóna van – 500 férőhely a felszínen szinte meg sem szüntethető. Ez önmagában is mutatja, mekkora plusz autóforgalmat hoz ide egy ekkora mélygarázs.)

  • Ha egy 500+ férőhelyes mélygarázs reggel megtelik, az egy fél lánchídnyi forgalmat jelent a reggeli csúcsórában. A 2x1 sávos József Attila utca, mint a tér egyetlen érdemi megközelítési útvonala, elbírja-e ezt a pluszforgalmat? (Segítek: nem, vagyis csak még nagyobb dugók árán.) Milyen hatással lesz ez az amúgy is túlterhelt Bajcsy/Andrássy csomópontra vagy a Lánchídra?
  • Hogy lehet, hogy egy közterületen ilyen volumenű beruházás elindul úgy, hogy egyetlen terv sem ismert és, a beruházót idézve: „a térfelszín átalakítási tervének véglegesítése még zajlik”?
  • „[Az OTP Ingatlan vezérigazgatója] hozzátette: »egy-egy sáv elkerítése várható, de egy sávon a József Attila utca forgalma folyamatosan biztosított lesz, az önkormányzattal egyeztetve az itt közlekedő autóbuszok alternatív útvonalon fognak járni.«”

Ez mit jelent a gyakorlatban és miért épp a tömegközlekedéssel utazók szívják meg, miért az az első, hogy a buszokat kerülőútra terelik? (A 105-ös rendszeres utasaként is érdeklődöm.)

Olvasva ezt a cikket, azért érdemes a fákon túl is feltenni néhány kérdést...

Közzétette: Vitézy Dávid2016. március 14.