Útdíj: sunnyogással nem érdemes próbálkozni

Bökkenőkkel indul a magyar útdíj – adja hírül a közlekedéssel-szállítással foglalkozó német szakportál, a verkersrundschau.de, és az írásból az derül ki, hogy a rendszerrel továbbra is bajok vannak.

2013. július 19., 08:35

Az osztrák TIR-vállalkozók pl. azt kifogásolták, hogy csupán néhány napja lehet német vagy angol nyelven jelentkezni a teherautókba beépítendő szerkezetre, addig ez csupán magyarul volt lehetséges. Nincs lista ugyanakkor arról, hogy hol lehet megvenni ezeket a ketyeréket, bár állítólag országszerte 1700 szervizpont áll rendelkezésre.

Maga a felszerelés művelete kb. 200 euróba kerül, és eltarthat négy órán át is. Amikor a nemzetközi szállítmányozói érdekképviseletek szóltak, hogy ez így nem megy, a magyar közlekedési tárca úgy reagált, hogy legyenek türelmesek az érintett cégek. Újabb probléma azután a genfi Nemzetközi Közúti Szállítási Szakszervezet (IRU) szerint ezek az OBU-berendezések nem kapcsolódnak a központi szerverekhez, és nem lehet beléjük táplálni bizonyos kulcsfontosságú adatokat, így a tengelyek számát, amelyek pedig szükségesek lennének az úthasználati díj megfizetéséhez.

Az IRU ezért azt javasolja, hogy a fuvarozók vegyenek inkább szakaszjegyeket. (A határon kapható előre fizetett jegyek után ugyanis nem lehet levonni az áfát.) A sunnyogással nem érdemes próbálkozni, mert a jelek szerint az ellenőrzés viszont működik, és aki lebukik, azt augusztus végéig 270-370 euróra büntetik, utána legalább 470 euróra emelkedik a bírság, írja a népet portálra hivatkozva a

Galamus.