Új nap, új büntetőfékezés az M3-ason

A jobbra tartás nehezen megy, de a büntetőfékezés viszont profin.

2023. március 8., 16:24

Szerző:

Lassan már tényleg nem telik el nap, hogy ne látnánk olyan videót, amelyen valaki úgy gondolja, hogy a büntetőfékezés egy remek lecke lehet, annak ellenére, hogy igazuk van vagy sem. Spoiler veszély: büntetőfékezni sosem jó megoldás, sőt.

Vasárnap sem volt más a többinél, a bp-i autósok kaptak is egy olvasói fevételt még kedden, amelyen egy Toyota C-HR-es gondolta, hogy a büntetőfékezés jó ötlet (nem az).

A videó készítője azt írta, hogy autójával 110 km/h-val haladt az M3-as autópályán a Mogyoródi kihajtó után, Budapesttől távolodva, ahol az autópálya 3 sávosra bővült. Az előtte haladó autó ki is sorolt a külső sávba, a közvetlenül előtte haladó viszont a középsőben maradt, és lassabban is haladt. Ezért a sofőr egy villogással jelezte, hogy húzódjon le amire a Toyotás megkezdte a sávváltást, majd mire a felvélt készítő a közelébe ért, visszahúzta rá a kormányt. Egy gyors kitérés és előzés után a Toyotás viszont elkezdett villogni, ami miatt a levélíró lehúzódott a külső sávba. „Mellém érve szűk távolságot és velem azonos tempót igyekezett felvenni. Áttekintve próbált valamit közölni, karjával integetett. Én is visszaintettem, kérdőn fordítottam felfelé a tenyerem. Ezt követően megelőzött, elém sorolt és egyértelmű büntetőfékezést hajtott végre” – írta.

A videó alatt sok kommentelő megjegyzi, hogy kamerás is hibázott, ugyanis kapaszkodó sávba nem kell jobbra tartani (bár semmi sem tiltja), valamint kikerülhette volna azzal, ha a középső sávból a belső sávba megy. Ha elfogadjuk, hogy a felvételt készítő is hibázott, az büntetőfékezésre akkor sem jogosít fel senkit.

(Kiemelt képünk pillanatkép. Forrás: bpiAutósok, Youtube)

 

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Miniszterelnökség által aláírt támogatói szerződésnek köszönhetően a tavaly októberben megrendelt húsz szerelvény mellett további 31 új modern, alacsony padlós és légkondicionált CAF-villamossal bővül a fővárosi járműflotta.

A főváros vezetése elkötelezett amellett, hogy a jelenlegi belvárosi „autópályák” helyett újjáéledő sugárutak legyenek Budapesten, ezért a városlakók, gyalogosok és kerékpárosok érdekeit szem előtt tartva újítják meg a Váci utat, a Bajcsy-Zsilinszky utat és az Üllői utat - jelentette be a főpolgármester pénteken Budapesten.