Tízszeresen túlárazott vasúti vágányt épít Mészáros Lőrinc Budapesten

Kilométerenként 57,5 milliárd forintba fog kerülni az adófizetőknek a Ferencváros-Kelenföld vasútvonal plusz egy vágánya.

2021. október 13., 06:31

Szerző:

Vannak olyan hozzáértő mérnökök, akik szerint tízszeresen túlárazott projekt lett a déli vasúti elkerülő, Ferencváros és Kelenföld közötti hat kilométeres vágány megépítése, amire az állami NIF (Nemzeti Infrastuktúrafejlesztő) Zrt. 337 milliárd forintos ajánlatot fogadott el Mészáros Lőrinc cégétől, írja a Népszava

A Mészáros Lőrinc közvetlen tulajdonában lévő V-Híd Építő Zrt. 56 milliárd forintos kilométerenkénti árral végzett első helyen a közbeszerzésen. Ferencváros és Kelenföld között száz éve két vágány húzódik az ország legforgalmasabb vasútvonalán, ennek a vonalnak növelné most a kapacitását a kormány plusz egy vágány megépítésével. A közbeszerzésen Mészárosén kívül még egy cég versenyzett kilométerenkénti 57,5 milliárd forintos ajánlatával.

Jó kérdés, hogy mennyiben lehet versenynek nevezni a fenti helyzetet. Korrupciókutatók szerint egy legalább négy-öt szereplős közbeszerzésnél már lehet érdemi versenyt emlegetni, de gyanús, hogy egy ekkora volumenű megbízásra egyetlen külföldi cég sem tett ajánlatot.

(Kiemelt kép: Mészáros Lőrinc, a felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia elnöke beszél labdarúgó akadémia és a Videoton FC közös, új, műfüves, székesfehérvári edzőközpontjának ünnepélyes átadásán 2013. január 17-én. Fotó: MTI / Máthé Zoltán)