Tízmilliárd forint a keret, mégis leállítottak két erdei kisvasút felújítását
Az Ipoly Erdő Zrt. visszavonta a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét, valamint a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgyi panzió közötti szakaszainak felújítási munkáira kiírt közbeszerzést – írja az EU-s közbeszerzési értesítő alapján a napi.hu.
Az Ipoly Erdő Zrt. mindössze a közbeszerzési törvénynek arra a passzusára hivatkozik, amelyik az ajánlattételi határidő lejárta előtt lehetővé teszi a visszavonást.

A 10,7 kilométeres királyréti vasúton a felújítás után óránként 25 kilométeres sebességgel közlekedhettek volna a vonatok. A 3,8 kilométer hosszú kemencei vasúton a sebesség csak óránként 15 kilométer lett volna – írja a lap.
Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos még tavaly év elején jelentette be, hogy a kormány tízmilliárd forintot fordít a költségvetésből kisvasutak felújítására 2018 és 2020 között.
A kormánybiztos akkor azt mondta: Magyarországon jelenleg 21 kisvasút működik, fenntartásuk azonban sokba kerül, felújításuk költséges. Az elmúlt évtizedekben minderre alig jutott pénz, a pályák és a járművek elhasználódtak, amortizálódtak, lassan balesetveszélyessé válnak. „Ha nem szánunk pénzt a kisvasutak felújítására, akkor néhány éven belül a növekvő balesetveszély miatt be kell zárni több vonalat” – tett hozzá vészjóslóan.