Tízmilliárd forint a keret, mégis leállítottak két erdei kisvasút felújítását

2019. május 16., 12:08

Szerző:

Az Ipoly Erdő Zrt. visszavonta a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét, valamint a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgyi panzió közötti szakaszainak felújítási munkáira kiírt közbeszerzést – írja az EU-s közbeszerzési értesítő  alapján a napi.hu.

Az Ipoly Erdő Zrt. mindössze a közbeszerzési törvénynek arra a passzusára hivatkozik, amelyik az ajánlattételi határidő lejárta előtt lehetővé teszi a visszavonást.

A királyréti kisvasút Szokolyánál
Fotó: Wikipédia

A 10,7 kilométeres királyréti vasúton a felújítás után óránként 25 kilométeres sebességgel közlekedhettek volna a vonatok. A 3,8 kilométer hosszú kemencei vasúton a sebesség csak óránként 15 kilométer lett volna – írja a lap.

Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos még tavaly év elején jelentette be, hogy a kormány tízmilliárd forintot fordít a költségvetésből kisvasutak felújítására 2018 és 2020 között. 

A kormánybiztos akkor azt mondta: Magyarországon jelenleg 21 kisvasút működik, fenntartásuk azonban sokba kerül, felújításuk költséges. Az elmúlt évtizedekben minderre alig jutott pénz, a pályák és a járművek elhasználódtak, amortizálódtak, lassan balesetveszélyessé válnak. „Ha nem szánunk pénzt a kisvasutak felújítására, akkor néhány éven belül a növekvő balesetveszély miatt be kell zárni több vonalat” – tett hozzá vészjóslóan.

A Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei Tiszaigaron tartott időközi polgármester-választáson a Fidesz-KDNP jelöltje, Kovácsné Szabó Tünde szerezte meg a legtöbb szavazatot, maga mögé utasítva a függetlenként induló Csala Józsefet.