Titkolja a BKV, mi lett az 59 milliós metrókocsi-vizsgálat eredménye

Nem árulja el a BKV, hogy milyen eredménnyel zárult az öreg, kiszolgált szovjet metrókocsik nemrég lezárult műszaki audit programja.

2011. október 19., 11:56

A munkát közbeszerzési eljáráson elnyerő konzorcium szeptember végére, határidőre átadta jelentését a közlekedési vállalatnak. A Népszabadságot másodszori megkeresésre sem tájékoztatták a vizsgálat eredményéről, így egyelőre nem tudható, milyen műszaki vizsgálati programot dolgozott ki a konzorcium nettó 59 millió forintért és azt sem, hogy milyen állapotban van a hat átvizsgált metrókocsi.

A konzorcium a fennmaradó 105 kocsi felmérését darabonként nettó 3,9 millió forintért vállalja ugyanis –

írja a Népszabadság.

Tarlós István főpolgármester a műszaki állapotfelmérés soron kívüli megrendeléséről vitatkozó képviselőket márciusban még azzal riogatta, hogy senki ne dőljön neki a metróajtóknak, mert azok időnként menetközben is kinyílnak. Kocsis István (azóta menesztett) BKV-vezérigazgató azzal indokolta a járműpark csaknem harmadának – 111 kocsinak – rendkívüli felülvizsgálatát, hogy a gyártó szerint a szerelvények fő tartógerendázata 30 év, illetve hárommillió kilométer futásteljesítmény után olyannyira elgyengülhet, hogy bármikor eltörhet. Ez pedig a kocsik kisiklásához vezethet, ami egy zárt alagútban rendkívül súlyos következményekkel járhat. Az elmúlt években végzett karbantartások nem terjedtek ki a fődarabokra.