Teljesen átalakulhat a budapesti tömegközlekedés
A nyertes cégnek átfogó tanulmányt kell készítenie a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), illetve a BKV működéséről, az elmúlt hét évre visszamenőleg – írja a Magyar Nemzet.
A tanácsadótól elvárják, hogy intézkedéseket vázoljon fel a rendszer „továbbfejlesztésére”, a budapesti közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának a javítására, valamint az állami és fővárosi finanszírozási források reformjára, az integrált közlekedésszervezésre. Továbbá 3–5 éves távlatra beruházási terveket, valamint tíz évre szóló stratégiát is készítenie kell a nyertesnek, amely csak olyan vállalkozás lehet, amely hasonló területen az elmúlt hat évben összességében legalább 50 millió forintos ellenértékű megbízást kapott.
A lap szerint a főváros a viteldíjakhoz mindenképpen hozzányúlna a jövőben, s a tarifákat „rugalmasan”, a Bubi biciklikölcsönző rendszerrel és a P+R parkolóhálózattal együtt vizsgáltatná felül.
Hogy mindez mennyibe kerül, az a hirdetményből nem derült ki, ugyanis a tavalytól hatályos közbeszerzési törvény szerint a kiírónak már megbecsülnie sem kell a munka ellenértékét.